Articles

Универзитет у Крагујевцу - Факултет педагошких наука - Учитељ - ОАС- ДХ

Студијски програм - Учитељ

Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке

Научна област - Педагошке и андрагошке науке

Диплома/титула - Дипломирани учитељ

Ниво студија - ОАС- основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Јагодина, Универзитет у Крагујевцу- Факултет педагошких наука

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.pefja.kg.ac.rs/predmeti.html

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Студирајући по овом програму будући учитељи стичу професионална знања и стручне вештине, неопходне за квалитетно, ваљано и савремено обављање учитељске професије, као и да добро овладају страним језицима, технолошком културом, методолошким поступцима и знањима из области информационих технологија.
Студијски програм обезбеђује унапређивање теорије и праксе васпитања и образовања, као и њихову међуповезаност. Отуда је велика пажња поклоњена професионалној пракси студената, за коју је предвиђен адекватан број сати припреме и која треба да обезбеди да се студенти адаптирају на радно окружење као и да студенти стекну одређено практично (радно) искуство.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Стручне компетенције:

Наставна област, предмет и методике наставе:

  • зна и разуме садржај наставног предмета, као и његову (вертикалну и хоризонталну) корелацију са другим предметима;
  • оспособљен је за самостално планирање, реализацију и евалуацију наставе уз уважавање образовних стандарда и програма;
  • оспособљен је за дидактичко-методичко обликовање садржаја наставе према специфичним образовним захтевима, ситуацијама и потребама ученика и
  • оспособљен је за креирање и имплементацију ндивидуалног образовног плана.

Поучавање и учење:

  • зна и разуме циљеве и задатке васпитања и образовања у условима основношколске наставе;
  • оспособљен је да примењује различите моделе, облике и методе наставног рада;
  • зна и разуме природу учења, различите стилове и стратегије учења;
  • познаје развојне карактеристике ученика одређеног узраста;
  • оспособљен је за праћење индивидуалног развоја ученика и прилагођавање наставе различитим потребама ученика и
  • оспособљен је да регулише дисциплину и социјалне односе у групи.

Комуникација и сарадња:

  • оспособљен је за успостављање конструктивне интеракције са ученицима и између ученика;
  • оспособљен је за сарадњу са родитељима ученика, представницима шире и локалне друштвене средине – партнерима у васпитно-образовном раду.

Извори података

Сајт факултета: http://www.pefja.kg.ac.rs
Каталог студијског програма:http://www.pefja.kg.ac.rs/oas_u.html

мај 2014.


vodic-kroz-diplome