Articles

Универзитет у Новом Саду - Академија уметности - Гудачки инструменти - МАС - УМ

Студијски програм - Гудачки инструменти

Научно поље - Уметност

Научна област - МУЗИЧКА УМЕТНОСТ

Диплома/титула - Мастер музички уметник

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Академија уметности Нови Сад

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета -http://www.akademija.uns.ac.rs/wp-content/uploads/doc/mas/gudacki-instrumenti.pdf ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Наставни план и програм – мастер  академске студије, Академија Уметности, Нови Сад, 2008.:
http://www.akademija.uns.ac.rs/master-studije/

Сајт Академија Уметности у Новом Саду
http://www.akademija.uns.ac.rs/"
"Циљеви студијског програма

Основни циљеви студијског програма за гудачке инструменте, мастер академских студијa проистичу из сврхе студијског програма:
1) образовање високо квалификованих и мотивисаних стручњака - музичких извођача и  педагога који успешно и ауторитативно владају широким дијапазоном општих, шире и уже стручних академских знања и вештина и примењују их у склопу своје професионалне каријере, било да се ради о музичко-извођачком, образовном или шире-културном контексту у којем та знања и вештине користе; пружање подршке континуираном раду на самосвојном и индивидуализованом развоју студената, њихових личних афинитета и самоостварења, усмеравање студента у процес перманентног образовања;
2) принципијелно улагање у развој и унапређење практичних и теоретско-методолошких окосница и сазнања из области музичког извођаштва и гудачке педагогије, као и  дисциплина које подупиру ове области и чине њен интегрални део, проширење и експлорација иновативних, савремених метода наставног процеса, дефинисање најшире националне стратегије развоја гудачке педагогије;
3) пружање подршке изградњи најквалитетније платформе за развој уметничког и научног кадра – професора и сарадника који делују у оквиру катедре за гудачке инструменте и релевантних сродних дисциплина и области, сталног унапређења услова за остваривање њиховог креативног извођачког, интелектуалног, научног и педагошког потенцијала, профилисање плана за плодотворну коегзистенцију катедре за гудачке инструменте и осталих чинилаца у нашем културном простору од чије интеракције и сарадње зависи целокпуан развој музичко-извођачког простора, заједно са његовом педагошком основом.
Наведени циљеви студијског програма су у потпуности у складу са дефинисаним задацима и циљевима Академије уметности као једног од факултета Универзитета у Новом Саду и високошколске институције која припада  Пољу уметности.


Исходи

Сврха овог студијског програма основних академских студија је да образује академске музичаре – инструменталисте, чије поље деловања обухвата све облике извођачке уметности: почев од солистичких наступа, преко разноврсних ансамбала који укључују учешће виолиниста, виолиста, виолончелиста или контрабасиста, свирања у гудачким квартетима, оркестрима камерног типа, симфонијским оркестрима.
Неговање литературе за гудачке инструменте, обухватајући солистичку, камерну и концертантну, замишљено је као трансфер и афирмација дела насталих у прошлости као и дела савремених аутора. Такође се подстиче континуитет креативног импулса, који би у будућности отворио могућност настанка нових дела. Овај процес у потпуности зависи од реализације три неопходна елемента:
1) обезбеђивања хармоничног и стимулативног процеса учења, односно трансфера постојећих знања и вештина на нове генерације;
2) унапређења постојећих знања и вештина, те инплементација знања и вештина из разних области;
3) реализације самог извођачког процеса.
Сврха студијског програма Гудачки инструменти је да:
1) школује појединце, музичаре-гудаче, другог степена академских студија, који се осамостаљују и оспособљавају за све облике извођачког процеса (солистички, камерни и оркестарски), за наставни рад у средњошколском стручном музичко-извођачком образовању, за наставак школовања на другом и трећем степену академских студија (специјалистичке академске студије и докторске студије), као и за узимање активног учешћа у креирању услова за даље неговање  извођаштва у најширем друштеном и културном контексту;
2) стимулише процес осавремењивања  музичког извођаштва, систематизује и перманентно развија савремену педагошку мисао и пружа снажан подстрек интердисциплинарном приступу музичком образовању;
3) предстаља креативну базу појединаца-уметника који својим високим аспирацијама на извођачком, интелектуалном и музичко-педагошком плану делује у оквиру дефинисане сврхе.  
Наведена сврха студијског програма је у потпуности у складу са дефинисаним задацима и циљевима Академије уметности као једног од факултета Универзитета у Новом Саду и високошколске институције која припада  Пољу уметности.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Завршавањем студијског програма за гудачке инструменте, у оквиру мастер академских студија, студенти стичу компетенције да:
- изводе музичка дела из солистичке и камерне литературе;
- предају у основним и средњим музичким школама;
- ангажују се као оркестарски извођачи (симфонијски и камерни оркестар, оперско – балетски оркестар);
- активно учествују у  представљању и популаризацији уметничке музике у ширем друштвеном и културном окружењу;
- предузимају активности у оквиру стручних форума, струковних удружења и сродних тела која делују ка унапређењу и промовисању вредности музичког извођаштва и ка усавршавању музичко-педагошког процеса;
- изводе музичка дела за потребе продукције сценских, филмских и сродних остварења;
- наставе стручно усавршавање на трећем степену академских студија;

Опис исхода учења

         Савладавање студијског програма за гудачке инструменте, у оквиру мастер академских студија има за исход:
 - овладавање професионалним сазнањима и вештинама неопходним за интегрисано музичко извођење, које обележава техничка опремљеност, зрелост и самосталност у изградњи концепције музичко-извођачког процеса, утемељеност и аргументованост идеја и приступа;
- познавање најширег историјског и теоријског развоја музичке уметности, укључујући разумевање стилских елемената и специфичности;
- владање стручно-теоријским знањима и вештинама као претпоставком за сопствено информисано музичко-креативно исказивање;
- познавање историјског развоја педагошких теорија и педагошке праксе и усвајање савремених принципа и метода рада у  стручном музичком образовању, од ширих психолошко-педагошких  до специфичних метода  уско везаних за наставу гудачких инструмената;
- оспособљеност за индивидуалну наставу гудачких инструмената и наставу камерне музике у оквиру средњешколског музичко-образовног система;  
- упућеност у целокупност музичко-историјских токова, и посебно у област познавања гудачке литературе (солистичке, камерне и оркестарске), уз нагласак на вештини прагматичне селекције репертоара за наставу матичног инструмента на средњешколском нивоу;  
- владање вештином читања с листа.

Извори података

Сајт факултета: http://www.akademija.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.akademija.uns.ac.rs/master-studije/

мај 2014