Articles

Универзитет у Новом Саду - Академија уметности - Музичка педагогија - ОАС - УМ

Студијски програм - Музичка педагогија

Научно поље - Уметност

Научна област - МУЗИЧКА УМЕТНОСТ

Диплома/титула - Дипломирани теоретичар уметности

Ниво студија - ОАС - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Академија уметности Нови Сад

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.akademija.uns.ac.rs/wp-content/uploads/doc/oas/muzicka-pedagogija.pdf ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма

Циљ студијског програма Основних  академских студија Музичка педагогија   је да целовито образује кадар  који може у потпуности да одговори изазовима савременог музичког образовања. Овај студијски програм омогућава формирање и развој неопходних наставничких компетенција  будућег наставног кадра  у области музичке уметности. Пружајући широко и савремено академско, теоријско-методолошко и научно, односно уметничко стручно образовање, овај студијски програм обезбеђује  потребне стручне компетенције, а савремено засновани методички и педагошко-психолошки блокови предмета омогућавају развој педагошких, психолошких и  методичких компетенција. Овај студијски програм конципиран је тако да подстиче свршене студенте на перманентно усавршавање и даљи проферсионални развој.       
       Циљеви  студијског програма Основних академских студија Музичка педагогија проистичу из сврхе за коју је програм и конципиран, те су, стога, усмерени ка формирању стручњака који ће:
               1) владати општим академским знањима и вештинама подразумеваним за рад у области образовања и културе, примењивим у  наставном раду у основном општем и стручном образовању, али и у диригентском деловању у школским хорским и оркестарским ансамблима и ансамблима културно уметничких друштава и других музичко уметничких организација;          
               2) моћи да практично примене стечене практичне уметничко стручне вештине, као и стручно теоријска знања усвојена апсолвирањем свих обавезних и изборних  предмета, а посебно:
                 -стручно апликативних предмета: Хор, Хорски практикум,  Клавирски практикум,  Свирање хорских партитура, Солфеђо, Аранжирање;
                 -теоријско-методолошких и академско-општеобразовних предмета: Педагогија, Школска педагогија, Дидактика, Психологија, Развојна психологија, Психологија личности, Психологија стваралаштва, Методика наставе солфеђа, Методика наставе солфеђа-методски практикум и Методика наставе музичке културе.
                 -научно односно, стручно уметничких предмета: Анализа музичког дела, Хармонија, Контрапункт, Хорско дириговање, Познавање хорске литаратуре;
                 -изборни предмети: Основи рада на рачунару, Основи снимања музике, Основи музичке продукције, Медији масовне комуникације студенте ће оспособити  за рад у медијима и примену савремене технологије у настави.
               3) познавати и знати да примене методологију адекватну пословима које обављају.
               Студијски програм је конципиран и са циљем да омогући и подржи даљи развој индивидуалних музичко креативних способности студената и проширено овладавање вештинама неопходним за будући професионални рад, које могу бити реализоване при раду са хорским и оркестарским ансамблима у виду израде аранжмана, самосталних, ауторских композиција, израде дидактичких примера неопходних за реализацију наставе и осавремењивање наставног процеса применом савремене технологије у мултимедијалним учионицама (кабинетима за наставу).
               Концепција студијског програма посебно је усмерена и на обучавање студената за правилан, квалитетан одабир и коришћење литературе (уметничке, научне и дидактичке).


Исходи

                 Сврха  студијског програма Основних академских студија Музичка педагогија је да формира јасно профилисане стручњаке за рад у стручним основним музичким школама (наставни предмети Хор, Солфеђо и Теорија музике), као и у општеобразовним основним  школама (наставни предмети Хор, Музичка култура, Оркестар). Сви наведени наставни предмети предвиђени су, као обавезни или изборни, Планом и програмом наведених профила и нивоа школа и прописани од стране Министарства за образовање и културу Републике Србије.
           Организацијом наставних садржаја  и њиховом интеграцијом у оквирима академско-општеобразовних, научно, односно уметничко стручних као и теоријско методолошкох предмета, постиже се формирање флексибилног система знања и вештина, што омогућава разумевање основних научно, односно уметничко стручних и теоријско-уметничких  поставки у музици. Педагошко-психолошки и методички блокови наставних предмета организовани су тако да у потпуности одговарају захтевима савремене наставе музике. У оквиру Основних академских студија Музичка педагогија блок теоријско методолошких предмета   образује студенте за реализацију савремене наставе наведених наставних предмета. Студијски програм укључује и значајан удео школске праксе.
                  Друштвена оправданост реализације студијског програма Музичка педагогија проистиче из потребе за постојањем уско стручног наставног кадра који ће својим компетенцијама обезбедити квалитетну реализацију наставних предмета у наведеним профилима школа.
                 Сврха и друштвена оправданост студијског програма Музичка педагогија испољавају се и кроз ширу професионалну делатност стручњака овог профила. Компетенције које апсолвирање студијског програма обезбеђује, усмерене су, наиме, не само ка наставном раду у основном општем и стручном образовању, него и ка диригентском деловању у школским хорским и оркестарским ансамблима и ансамблима културно уметничких друштава и других музичко уметничких организација, те, самим тим, омогућавају обухватније деловање које доприноси развоју укупног простора културе, а посебно области музичке уметности којој програм припада.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Успешна реализација студијског програма Основних академских студија Музичка педагогија је условљена развијеном способношћу студената да примене знања стечена на претходном нивоу школовања (проверена на пријемном испиту). То ће омогућити зналачко коришћење литературе и истовремено обухватање различитих аспеката кључних знања и вештина стицаних током изучавања наставних предмета студијског програма.
          Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:   
-        способност анализe, синтезe и предвиђање последица;
-        способност критичког мишљења;
-        способност решавања конкретних проблема применом стручних метода и поступака;
-        способност примене знања и вештина у пракси;
-        способности  комуникације и спретност у сарадњи са ужим социјалним и ширим друштвеним окружењем.      
           Студијски програм Основних  академских студија Музичка педагогија, омогућава образовање стручњака са свим потребним специфичним компетенцијама  за извођење савремене наставе у области музике.  Ови стручњаци имају развијене компетенције:
-    за примену и развој професионалних знања и вредности стручних, педагошко-психолошких и методичко-дидактичких дисциплина;
-    за планирање и самоевалуацију сопственог професионалног развоја и усавршавања;
-    за планирање, програмирање и управљање наставним процесом у основном општеобразовном ( школски предмети Музичка култура, Хор, Оркестар) и основном стручном образовању ( школски предмети Солфеђо, Теорија музике и Хор);
-    за дизајнирање ситуације учења и стварање повољне атмосфере за учење,
-    за функционалну примену стручних метода у настави музике.
Стручњаци који заврше овај студијски програм оспособљени су за :
       -        рад у области музике у општеобразовном и стручном основном образовању.
Студенти завршавањем овог студијског програма стичу компетенције да:           
 -        предају музичке предмете у основним музичким школама   (Хор, Солфеђо и Теорија музике)
-     предају музичке предмете у  основним општеобразовним школама (Хор, Музичка култура, Оркестар)
-    припремају и реализују концерте са солистима, школским и аматерским хорским                      и/или  оркестарским ансамблима;
-    активно учествују у представљању и популаризацији уметничке музике на радију, телевизији и у ширем друштвеном окружењу;
-       стечено знање примене на начин који се заснива на професионалном приступу.     Савладавањем студијског програма студент стиче предметно-специфичне способности:
-    способност темељног познавање и разумевање дисциплина струке;
-    способност   решавање конкретних проблема;
-    способност  повезивања основних знања из различитих области  и  њихове примене као и развој вештина и спретности у подручју музичке уметности.

Извори података

Сајт факултета: http://www.akademija.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.akademija.uns.ac.rs/osnovne-studije/

мај 2014