Articles

Универзитет у Новом Саду - Академија уметности - Продукција - МАС - УМ

Студијски програм - Продукција

Научно поље - Уметност

Научна област - ДРАМСКА УМЕТНОСТ

Диплома/титула - ДИПЛОМИРАНИ ДРАМСКИ И АУДИО-ВИЗУЕЛНИ УМЕТНИК - ПРОДУЦЕНТ ЗА АУДИО-ВИЗУЕЛНЕ МЕДИЈЕ –МАСТЕР

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Академија уметности Нови Сад

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.akademija.uns.ac.rs/wp-content/uploads/doc/mas/produkcija.pdf  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма

Циљеви студијског програма дипломских студија ПРОДУКЦИЈА – МАСТЕР произилазе из сврхе за коју је програм сачињен. Могу се дефинисати на следећи начин:

1. Професионална оспососбљеност унутар струке. Програм дипломских студија из Продукције за аудио-визуелне медије има за циљ овладавање како уметничким тако и техничко-технолошким аспектима позоришта, радија, филма, телевизије и спектра-сценских пројеката. Примарно је стицање трајног и систематичног знања и његове примене у пракси. Висок ниво познавања класичних и електронских и дигиталних технологија, темељно познавање продукционих вештина и алата, максимално развијена транспарентност у развоју пројеката и висок ниво ниво креативног размишљања.

2. Развијање креативних способности едукацијом кроз практични и теоријски рад  и оспособљавање студента за самосталан рад у продукционој пракси. Студент у току двогодишњег школовања развија своје креативне способности негујући на тај начин и ауторски приступ у реализацији идеје и теме креативног дела.

3. Функционално деловање унутар медија и друштвено – културних институција употребом усвојених академских знања. Основни студијски програм оспососбљава студента да самоставлно спроводи и користи стечена знања у пракси заснованој на сарадњи са институцијама културе и различитим медијима (позоришта, радио и тв станице, филмске куће, музеји, галерије, издавачке куће,  институције културног профила, и у практично свим осталим друштвеним делатностима где је потребно осмислити и организовати продукцију и пласман уметничких пројеката.

4.  Развој истраживачког духа и експерименталног карактера  рада у току студирања.
Студент је након завршених дипломских студија оспособљен да самостало даље гради сопствени креативни израз, да примењује стечена знања у оквиру других уметничко стручних дисциплина, и да сарађује и самостално учествује у раду са осталим блиским уметничким областима.

5. Етички приципи током мастер студија засновани су на тимском раду, кроз испољавање креативних поступака у продукцији са посебним нагласком на омогућавању испољавања сврсисходних уметничких и других поступака свих чланова који су укључени у продукцију.

Исходи

Сврха студијског програма дипломских академских студија ПРОДУКЦИЈА – МАСТЕР је да образује и оспособи студенте да креативним приступом у продукцији аудио-визуелних медија, кроз независну и ауторску продукцију буду експерти и лидери са јасном уметничком и тржишном визијом и мисијом у области различитих медија – позоришта, филма, радија, телевизије и одређеног спектра сценских и културно-уметничких пројеката. Стеченим знањима су оспособљени да препознају и на најадекватнији начин примене нове техничко-технолошке, креативно-уметничке и продукционе иновације. На другој страни ће компетентно и квалитетно примењивати и користити знања из маркетинга уметности, фауднрејзинга, ауторских и сродних права у области аудиовизуелних пројеката, тежећи ка што већој самосталности на тржиштима културно-уметничких продукција.

Овако образовани стручњаци су оспособљени да потпуно самостално, креативно и одговорно обављају све врсте послова у продукцији, дистрибуцији, приказивању и широком спектру пратећих делатности, како ауторских и незаивсних аудиовизуелних пројекта, али исто тако и као врхунски менаџери продукције у институцијама културе, уметности и медија, оспособљени да креирају и доносе сврсисходне планове и одлуке. Као треће, али не мање значајно поље у којима свршени студенти дипломских студија на продукцији, претендују да своја зања примене у пракси су институти и образовне иснтитуције.

Поред тога, за оне свршене студенте који покажу амбицију да своје знање прошире и продубе, остварена је адекватна база за даљу надградњу кроз специјалистичке студије, а за оне најкреативније и докторске студије.

Захваљујући пажљиво одабраној структури овог студијског програма и инсистирању на креативној ауторској и независној продукцији аудио-визуелних медија је пут који ће у будућности допринети да се квантитативно и квалитетно повезују најразличитији програми како на локалном, тако и на глобалном плану. На другој страни дипломирани студенти продукције аудио-визуелних медија представљаће лидерску спону у неопходној професионализацији медија и њиховог односа према тржишту, култури и уметности.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Након завршеног основног студијског програма ПРОДУКЦИЈА – МАСТЕР студенти су компетентни да:
1.    Функционално учествују у свим медијима и институцијама у којима је потребно креативно и одговорно осмислити, испланирати и организовати рад.
2.    Способност за тимски рад у којем су формирани лидерски потенцијали.
3.    Самостално формирају своје уметничке продукционе тимове са циљем осмишљавања, маркетинга, фаундрејзинга у реализацији и пласману  како уметничких тако и комерцијално-уметничких пројеката.
4.    Доприносе квалитету продукције на креативном и професионалном нивоу унутар стручних тимова из области струке.
5.    Оспособљени да компетентно и креативно обављају послове на свим продукционим нивоима  у медијима и институцијама културе кроз стратешко планирање и развој, управљање ризиком и сталним променама.
6.    Оспособљени су за даљи наставак на специјалистичким и докторским студијама.

Извори података

Сајт факултета: http://www.akademija.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.akademija.uns.ac.rs/master-studije/

мај 2014