Articles

Универзитет у Новом Саду - Економски факултет - Маркетинг - ОАС - ДХ

Студијски програм - Маркетинг

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - менаџмент

Диплома/титула - Дипломирани економиста за маркетинг

Ниво студија - ОАС - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Економски факултет у Суботици

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.ef.uns.ac.rs/studijski-programi-2010-%284+1%29-osnovne/marketing-v1.pdf

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
Циљ студијског програма је постизање компетенција и академских вештина из области маркетинга. Другим
речима, иза дипломе коју ће добијати студенти након испуњених обавеза током четири године студија,
нужно ће стајати способност критичног размишљања, доношења маркетинг одлука у разним пословним
ситуацијама, искуство у тимском раду и осећај за решавање проблема шире друштвене заједнице. Циљ
студијског програма је да се образује стручњак који поседује адекватна знања из основних маркетинг
дисциплина: принципа маркетинга, маркетинг истраживања, понашања потрошача, маркетинга услуга,
маркетинг комуникација, психологија продаје и др. Стицање адекватних знања без могућности њихове
примене, макар у симулираним условима, не би имало свој пуни смисао. Зато је један од посебно битних
циљева давање могућности свим студентима да у симулираним условима стварне пословне праксе у оквиру
студија случаја или посебно припремљених тематских радова на актуелне теме из области маркетинга, пред
својим колегама и руководећим тимом образлажу своја виђења решења проблема у датој области.
Конципирани студијски програм има циљ да формира академско образвоване дипломиране економисте
(студирањем у трајању од четири године основних академских студија првог степена) за рад на одређеним
организационим, менаџерским и управљачким функцијама.

Исходи
Сврха студијског програма је образовање дипломираних економиста за професију маркетинг менаџера са
фондом универзалног знања из ове области који је могуће проширити са новим знањима из области у којој ће
конкретни студенти наћи своје запослење. Студијски програм основних академских студија Маркетинг је
конципиран тако да обезбеђује стицање компетенција које су друштвено оправдане и корисне. Оне су у
складу са основним задацима и циљевима ради образовања високо компетентних кадрова из области
маркетинга које је дефинисао Економски факултет Суботица. Сврха студијског програма је у формирању
стручних особа које на основу стеченог знања могу самостално решавати захтеве из домена одвијања
маркетинг активности у свим областима његове примене, како у профитним тако и у непрофитним и
услужним оргнаизацијама. Савременост програма и његова усклађеност са међународно признатим
високошколским установама у свету дају нам за право да очекујемо компетентност наших маркетинг
менаџера у европским оквирима. Сврха студијског програма је да студенти, завршетком основних
академских студија у четворогодишњем трајању стекну звање дипломираног економисте, са назнаком
студијског програма који су завршили, који су оспособљени за извршење аналитичких, синтетичких и
планских задатака, за замостално доношење одлука као и руковођење и управљање у свом сектору.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Дипломирани економисти образовани у оквиру студијског програма Маркетинг могу бити запослени у
најразличитијим производним и друштвеним делатностима, при чему могу учествовати у процесима анализе,
планирања, формулисања стратегија развоја, припреме и доношења одлука, управљању и руковођењу.
Диплмирани студенти основних академских студија, студијског програма Маркетинг ће бити компетентни да
решавају реалне проблеме из праксе као и да наставе школовање. Компетенције укључују, пре свега, развој
способности критичног мишљења, способности анализе проблема, синтезе решења, предвиђање исхода
одабраног решења са јасном представом шта су позитивне, а шта негативне стране истог. Када је реч о
специфичним способностима, студенти стичу темељно познавање и разумевање дисциплина одговарајућег
студијског програма, као и способност решавања конкретних проблема уз употребу научних метода и
поступака. Оно што се свакако очекује од дипломираних студента је да буду способни да на одговарајући
начин напишу и презентују резултате свог рада. При томе, компетентност у коришћењу информационо-
комуникационих технологија се не доводи у питање и представља важан део укупног студијског програма
обуке. Дипломирани студенти овог нивоа студија ће поседовати компетенцију за примену знања у пракси и
праћење и примену новина у струци, као и за сарадњу са локалним и међународним окружењем. Студенти ће
бити оспособљени да пројектују адекватну организацију маркетинг активности, као и да осмишљавају и
реализују маркетинг стратегије. Током школовања студент стиче способност да самостално врши
статистичке обраде резултата, као и да формулише и донесе одговарајуће закључке квалитативног карактера,
те на основу тога да самостално доноси економске одлуке из области своје специјализације. Исход
студирања је стицање звања академско образвованих дипломираних економиста основних академских
студија првог степена; свршени студенти су оспособљени за рад на одређеним организационим,
менаџерским и управљачким функцијама у привредној области која означава њихову специјализацију.

Извори података

Сајт факултета: http://www.ef.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.ef.uns.ac.rs/beta/ofakultetu/studijskiplanovi/osnovnestudije.htm

мај 2014