Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке
Научна област - пословна информатика
Диплома/титула - Дипломирани економиста за пословно информационе системе-мастер
Ниво студија - МАС - мастер академске студије
Број ЕСПБ бодова - 60
Место где се изводи студијски програм - Економски факултет у Суботици
Линк ка списку предмета - http://www.ef.uns.ac.rs/studijski-programi-2010-%284+1%29-master/poslovni-informacioni-sistemi.pdf ција о модулима - Нема модула
Циљеви студијског програма
Циљеви студијског програма Пословни информациони системи, су образовање економиста-мастера у
области пословне информатике. Циљеви студијског програма обухватају продубљивање знања у области
економије и пословне информатике. Поред предмета из области економије и менаџмента, посебан акценат се
даје на специјалистичке предмете који одређују профил економисте информатичке оријентације у подручју
пословних информационих система: Развој интернет апликација, Процеси електронског управљања ланцем
снабдевања, Управљање перформансом, Имплементација информационих система, Администрирање базе
података.
Исходи
Сврха студијског програма Пословни информациони системи је образовање економиста - мастера у области
пословне информатике, у складу са потребама привреде, односно друштва. Економски факултет у Суботици
је деценијама лидер у образовању овог специфичног профила економисте, који су по завршетку другог нивоа
образовања оспособљени да својом индивидуалношћу у тимском раду, снагом акумулисаног теоријског и
практичног знања из области информатике, дају допринос развоју савременог информационог друштва.
Потреба за економистима који поред доброг познавања области економије и менаџмента, познају могућности
примене информационих технологија у подршци пословних процеса у организацијама, и уједно поседују
знање и способност да непосредно учествују у активностима развоја пословних информационих система, је
веома изражена. Студијски програм Пословни информациони системи је конципиран на основу сличних или
идентичних студијских програма на европским високошколским установама, тако да у потпуности прати
савремене светске токове и стање струке у области пословне информатике. Из наведеног произилази да је он
лако упоредив са сличним програмима на иностраним високошколским установама, а посебно у оквиру
европског образовног простора. Покретљивост студената овог смера студија је могућа хоризонтално и
вертикално. Хоризонтална покретљивост се огледа кроз могућност преласка на дипломске академске студије
економије било где у Србији или у Европи, док се вертикална покретљивост огледа у могућности уписа на
докторске студије у области економије, менаџмента или пословне информатике у складу са правилима
студија.
Студенти који заврше мастер академске студије Пословни информациони системи морају поседовати опште
компетенције где се могу навести: инструменталне компетенције: способност анализе и синтезе, планирања
и организовања, способност решавања проблема, вештину управљања информацијама; интерперсоналне
компетенције: тимски рад, способност комуникације; системске компетенције: способност примене знања у
пракси, способност лаког прилагођавања новим ситуацијама, способност независног рада, способност
управљања пројектима. Студенти ће поседовати и предметно-специфичне односно стручне компетенције
које се детаљно спецификују путем описа исхода учења на програму у наставку. Исходи учења на студијском
програму Пословни информациони системи се могу описати као компетенције, вештине и знања које студент
завршетком студија може поседовати као образовну основу за примену у професионалној пракси или за
наставак докторских студија. Исходи учења се идентификују у четири категорије. Прву чине концептуалне
основе за информатику, у оквиру којих су: истраживачко знање и разумевање информатичких основа као и
продубљено знање изабраног специјалистичког подручја. Другу категорију чине анализа, дизајн и
имплементација, у оквиру којих су: специфицирање и решавање комплексних информатичких проблема,
формулисање и решавање проблема у новим подручјима примене информационих технологија и
информационих система, примена нових метода и техника у развоју, способност да креира нове или
оригиналне приступе и методе развоја. Трећу категорију чине технолошке, методолошке и трансферабилне
вештине, у оквиру којих су: способност интеграције знања из различитих дисциплина развоја, разумевање
могућности и ограничења у примени метода и техника развоја, респективно знање и разумевање
информатике за креирање модела комплексних система и процеса. Последњу категорију чине остале
професионалне вештине, у оквиру којих треба истаћи: способност независног и самосталног рада у развоју,
добре управљачке способности, ефективна комуникација на националном и међународном нивоу, системски
приступ управљању ризицима.
Сајт факултета:http://www.ef.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.ef.uns.ac.rs/beta/ofakultetu/studijskiplanovi/masterstudije.htm
мај 2014