Articles

Универзитет у Новом Саду - Технички факултет "Михајло Пупин" - Информатика и техника у образовању - МАС - ТТ

Студијски програм - Информатика и техника у образовању

Научно поље - Техничко - технолшке науке

Научна област - Двопредметне студије

Диплома/титула - Дипломирани професор информатике и технике - мастер

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Технички факултет у Зрењанину

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.tfzr.uns.ac.rs/Content/akreditacija/Informatika%20i%20tehnika%20u%20obrazovanju%20master.pdf  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
Циљ овог студијског програма је развој наставника компетентног да врши адаптирање техничко-
технолошких-информатичких знања и способностима да усмерава техничку писменост и
професионални развој ученика, а тиме делује на подизање нивоа техничко-технолошког подручја
рада у држави.
Дипломске академске студије ИНФОРМАТИКА И ТЕХНИКА У ОБРАЗОВАЊУ - МАСТЕР,
предвиђеним садржајима и методама рада, треба да обезбеде:
- изградњу комплетне наставничке личности, способних за адаптацију техничко-технолошко-
информатичких сазнања у наставни процес и тиме повећавање техничко-технолошких компетенција
ученика, а као крајњи циљ и повећање техничко-технолошке и информатичке писмености и
компетенција ученика и будућих чланова друштва.
- овладавање знањима о техници, информационим технологијама, организацији, настави и
педагошком деловању;
- стицање професионалних компетенција и развој метода за њихово даље усавршавање;
- стицање академских вештина и метода за њихово даље усавршавање и развој;
- оспособљавање студената за даље самообразовање и истраживање;
- развој самосталности, аналитичког и критичког приступа у решавању педагошких и техничко-
технолошких проблема;
- развој стваралачких способности и вештина за спровођење различитих процедура развоја
техничко-технолошког образовног подручја, али и техничко-технолошког подручја у ваншколским
условима;
- образовање и оспособљавање стручњака за рад у динамичном педагошком процесу,
- образовање стручњака способног за организацију и руковођењем послова у образовним
институцијама,
- образовање и оспособљавање стручњака за рад у посебним техничко-технолошким подручјима и
за трансфер ових сазнања у одговарајућа образовна подручја.

Исходи
Сврха студијског програма дипломских академских студија ИНФОРМАТИКА И ТЕХНИКА У
ОБРАЗОВАЊУ - МАСТЕР је висококвалитетно образовање студената за професионално обављање
свих врста послова у области техничког и информатичког васпитања и образовања, као и послова у
другим делатностима у различитим пословним системима у оквиру послова техничко-информатичке
подршке. Основна сврха овог студијског програма јесте да образује студенте за радно место
наставника техничко-информатичког подручја у основним и средњим школама, организатора и
реализатора образовних и наставних активности у другим институцијама система васпитања и
образовања и организацијама и пословним системима у оквиру стручног усавршавања запослених,
као и да их оспособи за теоријски и истраживачки рад у области технике и информатике.
Дипломске академске студије информатике и техникеу оквиру којих се образују будући наставници и
руководиоци у школама прате: потребе система васпитања и образовања у Србији, образовне
стандарде. друштвене потребе за оваквим наставничким профила на нивоу Републике Србије,
посебно изражену у појединим регионима.
Дипломске академске студије ИНФОРМАТИКА И ТЕХНИКА У ОБРАЗОВАЊУ - МАСТЕР примарно
су усмерене на образовање наставника (професора) и засноване на проучавању техничких,
информатичких и педагошких дисциплина формативних за ову професионалну делатност, а
секундарно су усмерене ка образовању кадрова за рад у различитим пословним системима у склопу
пружања техничко-информатичке и педагошке подршке развоју кадрова и сл.
Основне активности после завршених интегрисаних академских студија информатике и
техникетреба да омогуће реализацију наставничке професије у области техничко-технолошког
васпитања и образовања ученика основних и средњих школа (и усвајање знања и вештина о
технолошким процесима, трансформацији, енергији, производњи и преносу информација у оквиру
различитих технологија и техника).
Интегрисане академске студије технике и информатике треба да обезбеде да стручњаци овог
профила – дипломирани професори раде:
- у основној и средњој школи у настави техничких и информатичких предмета (прописано у
правилницима о врсти образовања наставника у школама , Министарство просвете);
- у основној и средњој школи као техничко-информатичка подршка настави, и као организатори
информационих система и база података;
- у основној и средњој школи за обављање руководећих и организационих послова;
- у производним и другим пословним системима на пословима образовања, подршке развоју
кадрова, техничко-информатичке подршке; у агенцијама и службама за развој кадрова.
- у другим институцијама школског система у секторима за истраживање и развој система
васпитања и образовања и наставе посебних подручја.
Такође су ове студије усмерене ка оснаживању стваралаштва у овом подручју, али и
оспособљавању за целоживотно учење, посебно због интензивног развоја техничко-технолошког и
информатичког подручја, који је основни садржај студијског програма, и истовремено основно поље
деловања Техничког факултета «Михјало Пупин» као високошколске институције.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Савладавањем студијског програма Дипломских академских студија ИНФОРМАТИКА И ТЕХНИКА У
ОБРАЗОВАЊУ - МАСТЕР студент стиче професионалне компетенције (знања, вештине,
способности, ставове, мотивационе диспозиције) које обезбеђују квалитетно обављање
професионалне делатности.
Опште компетенције:
- систематизована знања о основним подручјима технике и информатике;
- професионално усавршавање у педагошким аукама, са посебним акцентом на стратегијама
ефикасног образовања;
- вештине ефикасне социјалне интеракције и систем тимских компетенција;
- оспособљеност за континуирано образовање и изграђивање интердисциплинарног приступа
проблемима;
- оспособљеност за руководствене послове у школи;
- спремност примене начела професионалне етике.
Предметно-специфичне компетенције:
- систем сложених теоријских и практичних знања и разумевање техничко- информатичког подручја:
познавање производних процеса и технолошких система, вештине њиховог приказивања и
тумачења; знања, способности и вештине тумачења социјалних, етичких и еколошких ефеката
управљања у техничко-технолошком подручју, и ефеката човековог рада у индустријским
системима;
- вештине планирања и управљања процесима учења;
- оспособљеност за развој, иновирање и примену савремених метода и облика учења и поучавања;
знања и вештине мотивисања ученика, анализе и процењивања учениковог развоја;
- оспособљеност за примену и развој иновација у техничко-информатичком подручју и
професионалном деловању; вештине унапређивања радног окружења и рада;
- вештине интеграције сазнања различитих дисциплина и оспособљеност за коришћење теоријских
знања за интерпретирање наставе и техничко-информатичког образовања.

Извори података

Сајт факултета: http://www.tfzr.uns.ac.rs/

Каталог студијског програма:http://www.tfzr.uns.ac.rs/Single/akreditacija-studijskih-programa

мај 2014