Articles

Универзитет у Новом Саду - Менаџмент - МАС - ИМТ

Студијски програм - Менаџмент

Научно поље - Интердисциплинарне, мултидисциплинарне и трансдисциплинарне науке

Научна област - ...

Диплома/титула - Мастер менаџер

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Асоцијација центара за интердисциплинарне и мултидисциплинарне студије и истраживања у Новом Саду

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.uns.ac.rs/sr/centri/programi/menadzment.pdf ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
Менаџмент у образовању
Циљ дипломског академског програма је развити код студената способности да креирају визије
унапређивања рада школе, да боље разумеју процес промена, да одаберу и креирају оптималне
стратегије развоја и унапређивања школе,или других образовних организација, и да креирају
акционе планове, са свим неопходним елементима за остваривање целовитог унапређивања рада
школе. Поред тога предвиђа се развијање способности различитих притсупа у вођењу и управљању
образовним организацијама.
Менаџмент у спорту
Стицање теоријских и усавршавање практичних знања из домена менаџмента у спорту,
оспособљавање за интердисциплинарни приступ у истраживањима, интеграцију разноврсних
приступа менаџменту у домену економских, друштвено-хуманистичких наука и наука о физичкој
култури, а у складу са сврхом студијског програма.

Исходи
Менаџмент у образовању
Менаџмент у образовању, су интедисциплинарне мастер академске студије чији је циљ обезбедити
знање о педагошком менаџменту везано за: различите приступе планирања, организовања, вођења
-лидерства, контроле, управљања људским ресурсима, утицања, и мотивисања запослених у
различитим васпитно-образовним организацијама, од предшколских, преко основно-школских
установа, средњошколских установа, установа културе, до високошколских установа, у различим
облицима неформалног образовања и континуираног развоја и учења.
У професионалном смилу, овај ниво студија омогућава свршеном студенту да самостално креира
програме везане за едукацију и развој људских потенцијала, без обзира на ком се нивоу остварују, и
да ли се ради о институционалном и неформалном образовању.
Менаџмент у спорту
Сврха студијског програма у складу је са његовим интердисциплинарним профилом, и своди се на
усвајање теоријских и практичних знања из менаџмента у спорту узимајући у обзир контекстуалну
раван спортских догађаја. Циљ је да се студенти оспособе за решавање практичних проблема на
овом подручју али и да стекну теоријска знања и способности за решавање проблема који се
појављују не само унутар спорта, већ да разумеју и све оно што се дешава око спорта, у његовом
социјалном, економском и политичком окружењу.
Студије су усмерене на оспособљавање стручних и научних кадрова за рад у спортским установама
и организацијама, у научно-истраживачким и образовним установама у области спорта.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Менаџмент у образовању
По завршетику дипломских академских студија–мастер, очекује се да студент поседује:
1. Знања
Од студента се очекује да након завршених обавезних и изборних курсева покаже свеобухватно,
специјализовано и детаљно знање и разумевање:
• суштине и значаја менаџмента у процесу васпитања и образовања и учења
• основних задатака, фаза, карактеристика педагошког менаџмента
• друштвено-економских димензија педагошког менаџмента
• карактеристикама педагошког менаџемента
• функционисања васпитно-образовних организација
• функција педагошког менаџера као: визионара, стратега, креатора образовне политике развоја,
градитеља културе рада, међуљудских односа, саветника, интегратора, ментора, лидера и личности
која успешно решава кризе и проблеме у васпитно-образовном раду
• вођења интервјуа, развоја каријере запослених, постављања циљева, управљања, креативног
развоја мишљења.
2.Опште способности
Од студента се након завршеног мастер програма очекује да буде:
• способан да стратегијски размишља о васпитно-образовном процесу
• самостално планира, организује, прати и евалуира раличите програме учења,
• да има способност концептуалног мишљења и постављања циљева васпитно-образовног рада
• да има способност рада на оперативном и стратегијском нивоу у свим васпитно-образовним
установама.
• да доноси одлуке и преузима акције како би се активности обавиле, а васпитно-образовни циљеви
остварили
• да руководи, усмерава, одлучује и делегира функције и активности везане за учење
• да решава проблеме и остварује медијацију у васпитно-образовном процесу
• да организује тимски рад
• да флексибилно и динамично утиче на понашање сарадника и свих учесника васпитно -
образовног процеса ради постизања постављених циљева
• способност да успоставља и развија квалитетну интеракцију између учесника васпитно-образовног
процеса
3.За струку специфичне способности и вештине
Од студента се након завршетка овог циклуса студија менаџмента у образовању очекује да буде
способан, да буде лидер у васпитно-образовном процесу, што подразумева развијеност следећих
вештина: креирања и преноса, визије и концепције, одређеног програма васпитно-образовног рада,
доношења одлука, решавања конфликта, подсицања и мотивисања свих учесника тог процеса, да
организује селекцију васпитно-образовног кадра, да обазбеђује и управља квалитетом образовно-
васпитног рада, да развија квалитетну педагошку комуникацију у васпитно-образовном процесу, да
успешно решава оперативне васпитно-образовне проблеме.
Стандард 04. Компетенција дипломираних студената
Менаџмент у спорту
Савладавањем студијског програма студенти стичу следеће опште компетенције:
– оспособљеност за интердисциплинаран приступ у научним истраживањима у области менаџмента
у спорту
– оспособљеност за критичку процену улоге и значаја спорта у друштвеном, политичком и
економском контексту
– оспособљеност за критичку процену односа у спорту (макро и микро реализација)
– способност да стратегијски размишља о процесима и планирању у области менаџмента у спорту
– оспособљеност да самостално планира, организује, прати и евалуира раличите програме у спорту
– оспособљеност за концептуално мишљење и постављање менаџерских циљева
– способност рада на оперативном и стратегијском нивоу у спортским установама и организацијама.
Савладавањем студијског програма студент стиче и следеће специфичне компетенције:
– оспособљеност за примену интердисциплинарног приступа менаџменту у спорту, у пракси
(економији, праву, медијима, локалној заједници, образовању, и др.)
Од студента се након завршетка овог циклуса студија менаџмента у спорту очекује да буде
способан, да буде лидер, што подразумева развијеност следећих вештина: креирања и преноса,
визије и концепције, одређеног програма рада у спорту, доношења одлука, решавања конфликата,
подсицања и мотивисања свих учесника тог процеса, да организује селекцију кадра о области
спортског менаџмента и организација, да обезбеђује и управља квалитетом послова у тим
областима, да развија квалитетну менаџерску комуникацију и успешно решава оперативне
проблеме.

Извори података

Сајт факултета: http://www.uns.ac.rs
Каталог студијског програма:http://www.uns.ac.rs/sr/centri/cAcimsi.html

мај 2014