Articles

Универзитет у Новом Саду - Учитељски факултет на мађарском наставном језику - Образовање учитеља - ОАС - ДХ

Студијски програм - Образовање учитеља

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - ...

Диплома/титула - Дипломирани учитељ

Ниво студија - ОАС - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Учитељски факултет на мађарском језику у Суботици

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.magister.uns.ac.rs/index.php?option=com_content&ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
У складу са актуелном реформом високог образовања, Учитељски факултет на мађарском наставном језику у Суботици приступа новом концепту образовања учитеља који води целокупној реформи школског система у Републици Србији.
 Учитељски факултет на мађарском наставном језику у Суботици ради на курикулуму по узору на европски систем универзитетског образовања. Курикулум је усаглашен са европским препорукама (Erasmus, Socrates) и достигнућима науке и наставне праксе.
Програм почива на блоковима који садрже општеобразовне дисциплине, дисциплине повезане са школским предметима, образовним наукама, методичко-дидактичким предметима и практичном искуству.

Нови концепт придаје значај наставној пракси и изборним курсевима. Приступа се увођењу аспекта истраживања и развоја као и иновирања процеса рада. Заступљени су интердисциплинарни садржаји: ICT, рад у мултикултуралним групама и слично.
Потенцира се пораст оптицаја студирања.
Кредитни систем, могућност за продубљивање једне области обезбеђују флексибилност.
Уместо подучавања, циљ овог студијског програма је посматрање, вођење и помагање студенту подстичући га на перманентан рад и на будуће перманентно усавршавање. На тај начин студенти су оптимално оптерећени и постижу оптималне резултате у напредовању студија.
У току реализације овог студијског програма наставник и студент су партнери.
Циљ је развијање професионалне (педагошке) етике.

Циљ студијског програма је постизање компетенција и академских сазнања и вештина из области образовања учитеља. Наставни план својим усвојеним решењима и бројем изборних предмета омогућава да свака научна, стручна, уметничка и професионална област може да доприноси оптималном професионалном образовању учитеља. У току студија развију се креативне способности студената, за сарадњу са другима и са децом, за комуникативност, за правилну комуникацију са ученицима (дијалог, саопштавање, излагање), као и специфичне практичне (дидактичких и методичких) вештине које су неопходне за успешан васпитно-образовни рад са децом.
Реализацијом студијског програма образују се учитељи који поседују потребно знање из основних општих научних дисциплина (филозофија, социологија, информатика, страни језик, језик друштвене средине)
Посебан циљ студијског програма представља развијање нивоа знања и свести код студената за одрживи развој и заштиту животне средине.
Циљ програма је и оспобљавање студената за сарадњу са родитењима, колегама (тимски рад) и са широм друштвеном заједницом у педагошком и у културном животу.
Исходи
Сврха студијског програма је образовање студената - учитеља компетентног и у европским и светским оквирима, а првенствено у циљу развоја друштва. Стечена знања и способности учитеља су у сагласности са позивом који он врши и улогом коју учитељ има у друштву.
Савладањем студијског програма Дипломирани учитељ обезбеђује се стицање компетенција, знања и вештина које су друштвено оправдане и корисне. Учитељски факултет на мађарском наставном језику је одредио основне циљеве и задатке ради образовања високо компетентних учитеља; академски студијски програм Дипломирани учитељ је у потпуности у складу са поменутим циљевима. Не сме се изгубити из вида ни специфичност овог факултета – образовање учитеља на једном од језика народности. При изради овог плана и програма водило се рачуна и о наставничком ресурсу.
Сврха студијског програма је и могућност настављања образовања ученика средњих стручних школа на студијском програму на основним академским студијима;
Оспособљавање за наставак образовања на академским мастер студијима.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне и научне (и уметничке) делатности. Компетенција дипломираних студената – учитеља подразумева компетентност, квалификованост за васпитно-образовни рад у нижим разредима основне школе, што се првенствено односи на научно знање, уметничко стваралаштво и педагошко искуство. Подразумева такође и даље школовање као и (самосталан) истраживачки рад. Компетентне су и за доживотно стручно усавршавање (long life learning). Поседују способности критичког мишљења, анализе, синтезе, апстраховања, помоћи другима, индивидуализације наставе, очигледности. Стечена професионална компетенција усклађена је са компетенцијама које се стичу на сродним факултетима у Европи с уважавањем мађарских националних културних особености и традиција у образовању у нас.
Савладавањем студијског програма студенти стичу основно познавање и разумевање струке, као и имплементацију научних метода и поступака у свакодневном васпитно-образовном раду. Очекује се, да током студија студенти што чешће користе савремену технологију образовања и информациону технологију.
Веома значајан карактер савременог учитеља је трагање за новим и прихватање новог – иновације у настави. Дипломирани студенти су компетентни и за сарадњу са локалним окружењем (родитељи, месна заједница и сл.).
Реализацијом програмских садржаја студенти стичу способност за потпуно самосталан рад и у непосредној настави и у истраживачком раду. Способни су за (статистичку) обраду добијених резултата, за правилно тумачење истих и за доношење реалних и применљивих закључака.

Извори података

Сајт факултета: http://www.magister.uns.ac.rs/index.php?lang=sr-lat
Каталог студијског програма:http://www.magister.uns.ac.rs/index.php?option=com_content&

мај 2014