Articles

Универзитет у Нишу - Учитељски факултет - Образовање васпитача - МАС - ДХ

Студијски програм - Образовање васпитача

Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке

Научна област - Педагошке и андрагошке науке

Диплома/титула - Мастер васпитач

Ниво студија - Мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Универзитет у Нишу, Учитељски факултет у Врању

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.ucfak.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/8_1_Program_studija.pdfција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Студијски програм траје 4 године и на њему се настава одвија на српском језику. У оквиру 4 године студија, оптерећење студената износи 240 ЕСП бодова (у свакој години 60 ЕСП бодова). Педагошка пракса у предшколској установи је обавезна за студенте тако да оптерећује студента часовно и бодовно (11,11% у односу на укупан број ЕСП бодова), али нема статус предмета. У складу са савременим педагошким тенденцијама, предвиђени су савремени дидактички модели и методе учења и поучавања(критичко комуникативна дидактика, курикуларни приступ, интерактивно учење, саморефлексивно учење, менторско вођење и сл.). Дакле, акценат је стављен на активно-партиципативне методе учења.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Свршени студенти биће компетентни да примене знање у васпитно-образовном раду са децом предшколског узраста и да користе адекватну стручну литературу. Пажња се посвећује предметима који пружају солидна знања за методичке маневре, при чему се мисли на знања из области друштвених и хуманистичких наука, уметности, интелектуалног, моралног развоја, физичког развоја деце и сл. Посебан акценат се ставља на практичне припреме студената за извођењем васпитно-образовног рада и у први план се ставља потреба за другачијим приступом вежбања у смислу појма микронаставе, којим ће се настојати да мање групе студената, чак појединачно, вежбају извођење одређених поступака са мањом групом деце. Ово се односи на све методике.
Дакле свршени студенти ће поседовати вишеструке компетенције и то стручне, интерперсоналне и персоналне.

Извори података

Сајт факултета: http://www.ucfak.ni.ac.rs/program.php


мај 2014.