Научно поље - Природно - математичке науке
Научна област - Физичке науке
Диплома/титула - МАСТЕР ФИЗИЧАР-ПРОФЕСОР ФИЗИКЕ
Ниво студија - мастер академске студије
Број ЕСПБ бодова - 120
Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Физички факултет
Линк ка списку предмета - http://www.ff.bg.ac.rs/MasterStudije/NastavniPlan_A.html?jez=cir ција о модулима - Нема модула
Циљеви
Општи циљ студијског програма је да образује професоре физике за рад у основној и средњој школи. Такође, ове студије представљају први део програма који образује професоре физике у гимназијама.
Посебно, циљеви програма су:
• стицање знања из области опште физике и научно-стручних области, као основе за планирање и обраду наставних садржаја у основној и средњој школи;
• стицање вештине експерименталног рада у лабораторији и способности осмишљавања, планирања, постављања и реализовања експеримената;
• оспособљавање за организовање и реализовање часа у складу са наставним методама и према садржајима, као и за систематично праћење, проверавање и оцењивање стеченог знања ученика;
• примена знања стечених из психологије о карактеристикама појединих узраста ученика, о развоју и прихватању нових сазнања и примена знања из педагогије о организовању, реализовању и праћењу
процеса едукације;
• разумевање педагошке улоге праћења и оцењивања стечених знања ученика, као и начина вредновања тих знања;
• оспособљавање за унапређивање наставног процеса кроз стручно усавршавање, популарна предавања из актуелних истраживања и припрему ученика за такмичења.
Очекивани исходи подразумевају оспособљеност наставника за:
• преношење знања ученицима на нивоу језика, чињеница, теорија и методологије;
• упознавање ученика са научним погледима на свет, посебно на природу;
• избор садржаја који треба да укаже на значај физике у разумевању појава из свакодневног живота;
• познаваље интердисциплинарне природе физике, и повезивање знања која преноси ученицима са сличним знањима до којих долазе у оквиру других природних наука;
• креирање отворене, флексибилне и подстицајне средине у којој ученици могу да примене различите стратегије учења, путем истраживања, открића, решавања теоријских и експерименталних проблема
и сл.
• помоћ ученицима да схвате процес учења и преузму одговорност за властито учење;
• заснивање свог рада на савременим теоријама развоја, наставе и учења и на искуствима најбоље педагошке праксе. Преношење знања наставник гради на ономе што ученици већ знају и разумеју;
• прађење сазнајне промене ученика и процењиваље њихоогв напретка, бирање одговарајућих начина и инструмената за процењивање знања и вештина ученика, организовање и извођење проверавања, и давање одговарајућих повратних информација ученицима;
• планирање наставе.
Добро познавање и разумевање физике, како самог садржаја предмета у школама тако и модерних праваца истраживања; Оспособљеност за планирање наставе, праћење сазнајне промене ученика и процене напредка, решавање теоријских и експерименталних проблема.
Сајт факултета: http://www.ff.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма: http://www.bg.ac.rs/files/sr/studije/katalozi/Univerzitet-u-Beogradu-Katalog-osnovnih-i-integrisanih-studijskih-programa.pdf