Articles
Студијски програм - Учитељ
Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке
Научна област - Педагошке и андрагошке науке
Диплома/титула - Дипломирани учитељ
Ниво студија - ОАС- основне академске студије
Број ЕСПБ бодова - 240
Место где се изводи студијски програм - Јагодина, Универзитет у Крагујевцу- Факултет педагошких наука
Информације о садржају студијског програма
Линк ка списку предмета - http://www.pefja.kg.ac.rs/predmeti.html
Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје
Студирајући по овом програму будући учитељи стичу професионална знања и стручне вештине, неопходне за квалитетно, ваљано и савремено обављање учитељске професије, као и да добро овладају страним језицима, технолошком културом, методолошким поступцима и знањима из области информационих технологија.
Студијски програм обезбеђује унапређивање теорије и праксе васпитања и образовања, као и њихову међуповезаност. Отуда је велика пажња поклоњена професионалној пракси студената, за коју је предвиђен адекватан број сати припреме и која треба да обезбеди да се студенти адаптирају на радно окружење као и да студенти стекну одређено практично (радно) искуство.
Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација
Стручне компетенције:
Наставна област, предмет и методике наставе:
- зна и разуме садржај наставног предмета, као и његову (вертикалну и хоризонталну) корелацију са другим предметима;
- оспособљен је за самостално планирање, реализацију и евалуацију наставе уз уважавање образовних стандарда и програма;
- оспособљен је за дидактичко-методичко обликовање садржаја наставе према специфичним образовним захтевима, ситуацијама и потребама ученика и
- оспособљен је за креирање и имплементацију ндивидуалног образовног плана.
Поучавање и учење:
- зна и разуме циљеве и задатке васпитања и образовања у условима основношколске наставе;
- оспособљен је да примењује различите моделе, облике и методе наставног рада;
- зна и разуме природу учења, различите стилове и стратегије учења;
- познаје развојне карактеристике ученика одређеног узраста;
- оспособљен је за праћење индивидуалног развоја ученика и прилагођавање наставе различитим потребама ученика и
- оспособљен је да регулише дисциплину и социјалне односе у групи.
Комуникација и сарадња:
- оспособљен је за успостављање конструктивне интеракције са ученицима и између ученика;
- оспособљен је за сарадњу са родитељима ученика, представницима шире и локалне друштвене средине – партнерима у васпитно-образовном раду.
Извори података
Сајт факултета: http://www.pefja.kg.ac.rs
Каталог студијског програма:http://www.pefja.kg.ac.rs/oas_u.html
мај 2014.