Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке
Научна област - Педагошке и андрагошке науке
Диплома/титула - Дипломирани васпитач
Ниво студија - ОАС- основне академске студије
Број ЕСПБ бодова - 240
Место где се изводи студијски програм - Ужице, Универзитет у Крагујевцу- Учитељски факултет
Линк ка списку предмета - http://www.ucfu.kg.ac.rs/Akreditacija%20stud%20programa/Kniga%20pred%20i%20nas/Vaspitac/Prilog%205.2%20V.pdf ција о модулима - Нема модула
Сврха студијског програма Васпитач је образовање и припремање студената за рад у предшколским установама. Студијски програм обезбеђује студентима знања из општеобразовних теоријско-методолошких, научних (уметничких) и стручно-апликативних предмета, као и унапређивање теорије и праксе васпитања и образовања и њихову међуповезаност.
Педагошки, методички предмети, као и предмети из области психологије чине их компетентним за рад. Будући васпитачи стичу компетенције и из академских вештина и уметничких предмета (Физичко васпитање, Музичко и ликовно васпитање, Сценска уметност, Драмске игре за децу).
Поред основног циља, стицање одговарајућих научних, стручних и уметничких знања и вештина, студијски програм омогућава будућим васпитачима да развијају креативне способности и овладају специфичним практичним вештинама (хорско певање, беседништво, литерарно стваралаштво...), које су потребне за обављање професије.
Студенти на Факултету стичу три врсте знања:
Oпште компетенције:
Студент се изражава у складу са правилима српског језика и језика на коме изводи васпитно-образовни рад, поседује основна знања из научних и уметничких области, зна један страни језик, поседује информационо-технолошку писменост, оспособљен је за решавање проблема и самостално доношење одлука, оспособљен за тимски рад, поштује универзалне људске и националне вредности, поседује одређене личне особине (аутономност, иницијативност, посвећеност позиву отвореност за сарадњу, креативност...).
Стручне компетенције:
Област и методике учења: познаје различите научне иживотне области које су предмет дечјих интересовања, оспособљен за самостално планирање, реализацију и евалуацију активности и рада са децом, за дидактичко-методичко обликовање садржаја учења.
Поучавање и учење: зна, разуме, операционализује и реализује циљеве и задатке предшколског васпитања и образовања, схвата природу учења деце раног узраста, примењује различите стилове и стратегије учења у васпитном раду са децом уважавајући њихове развојне карактеристике и индивидуалне потенцијале; примењује различите моделе, облике и методе васпитно образовног рада, оспособљен је да подстиче, негује и развија позитивне социјалне односе у групи.
Подршка развоју личности детета и вредности социјалне инклузије: оспособљен за праћење индивидуалног развоја, унапређивање и заштиту физичког и менталног здравља детета, прилагођавање процеса учења различитим потребама детета, усмерен ка развијању и неговању самопоштовања детета.
Комуникација и сарадња: оспособљен за конструктивну интеракцију са децом, родитељима, колегама и локалном заједницом.
Самоевалуација и професионални развој: оспособљен за критичку рефлексију и саморефлексију, преузима одговорност за свој професионални развој.
Сајт факултета: http://www.ucfu.kg.ac.rs
Каталог студијског програма:http://www.ucfu.kg.ac.rs/DOKUMENTA/studijski%20programi%20osnovnih%20studija%201stepena%20vaspitaci.pdf
мај 2014.