Articles

Универзитет у Новом Саду - Природно-математички факултет - Физика - МАС - ПМ

Студијски програм - Физика

Научно поље - Природно - математичке науке

Научна област - ФИЗИКА

Диплома/титула - Мастер физичар

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Природно математички факултет у Новом Саду

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.pmf.uns.ac.rs/studije/studijski_programi/fizika/master_akademske_studije_fizike  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Примарни циљеви овог студијског програма јесу постизање академских и стручних компетенција из области физике и наставе физике али и савладавање вештина и метода за њихово стицање и даље усавршавање. Не мање ваҗни циљеви су и развој креативних способности и вештина за извођењењ свих облика наставе физике и њеног даљег развоја и усавршавања.
Најважнији општи циљеви студијског програма јесу да пруже стимулативно окружење за стручно и лично усавршавање студената, да на занимљив и интелектуално изазован начин искористи методе за учење, да развије аналитичко, критичко и самокритичко мишљење и приступ у сврху подизања квалитета наставе физике у школама на што је могуће виши ниво.
Најважнији стручни циљ је да образује и оспособи стручњаке који су у стању да мотивишу децу за изучавање физике, да деци квалитетно и на занимљив начин пренесу знање али и истовремено поседују основни и проширени нивоа знања из теоријских и експерименталних принципа и метода физике.
Крајњи циљ је да студенти на крају студија стекну одговарајуће квалификације а за које је неопходно да су: показали знање у области, на нивоу коришћења стручне литературе а које обухвата и аспекте који се ослањају на кључна знања из студија; у стању да професионално примене своје знање и разумевање; развили способности смишљања и одбране аргумената; развили способност решавања проблема унутар поља студија; развили способност прикупљања и тумачења потребних података; развили способност размишљања о релевантним друштвеним, научним или етичким питањима; у стању да о свом раду обавештавају стручну и ширу јавност; развили способности за наставак студија.
Стручни циљеви јесу да студентима буде пружено:
- разумевање основне улоге физике у савременом свету
- познавање и разумевање циљева наставе физике у основним и средњим школама
- познавање начина преношења информација и знања из физике
- познавање начина рада са децом, колегама и осталим субјектима у сектору образовања
- познавање основних метода и приступа у настави, учењу и оцењивању
- развијање способности за стварање атмосфере једнакости код свих ученика без обзира на социо-културно-економске разлике
- развој способности комуникације и изградње правилних међуљудских односа како са децом тако и са колегама
- познавање математике и математичких метода које су од значаја за физику
- широко познавање основа теоријске и експерименталне физике
- познавање основа примењене физике
- проширено познавање и разумевање основа структуре материје и метода за њено изучавање - познавање основних принципа рада савремених апарата, прибора и инструмената
- разумевање и познавање основних принципа мерења и обраде података

Исходи
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената
Опис исхода учења
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- анализе, синтезе и предвиђање решења и последица
- развоја аналитичког, критичког и самокритичког мишљења и приступа у сврху решавања проблема
- развоја комуникационих способности и спретности, сарадње са уҗим социјалним и међународним окруҗењем
- примена професионалне етике
- перманентног учења и усавршавања
- овладавање методима, поступцима и процесима истраживања
- креативности
- примене знања у пракси
- рада у оквиру тима или независно
- прикупљања и тумачења података
- размишљања о релевантним друштвеним, научним или етичким питањима
- овладавање методима, поступцима и процесима истраживања

Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности и знања:
- познавање појединих стратегија преношења знања и учења
- познавање појединих стратегија саветовања деце и родитеља
- познавање основа ефикасног комуницирања са групама и индивидуама
- способност стварања атмосфере погодне за учење
- одабраних метода правилног оцењивања и напретка и достигнућа деце у учењу физике
- способност ефикасног коришћења времена
- поѕнавање основних начина одговарања на различите потребе деце
- способност планирања наставе и спровођења планираних активности
- основно и проширено познавање и разумевање основа теоријске и експерименталне физике
- оспособљеност за даље академско и стручно усавршавање.
- идентификације суштине процеса и критичко размишљање
- способност коришћења постојећих модела
- налажења и коришћења научне или стручне литературе уз употребу кључних знања из области студирања
- критички избор и употреба литературе уз помоћ стручњака
- професионалне примене знања и разумевања
- основно разумевање и познавање природе и начина истраживања у физици
- познавање и разумевање основа модерне физике
- рада под стручним руковођењем
- познавање страног језика у сврху стручне комуникације
разумевање етике везане за физику и наставу физике

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Сврха студијског програма је висококвалитетно образовање студената за успешно обављање основних академских и стручних послова у области извођења наставе физике и астрономије у основним и средњим школама а који ће у својој области играти водећу улогу. Студијским програмом је обезбеђено стицање свих неопходних компетенција за образовање стручњака високо образовног профила.
Постојање оваквог студијског програма је потпуно оправдано и корисно за цело друштво, с обзиром на сврху савремене физике – разумевање физичких процеса и материје. Наиме, физичари су стручњаци који су неопходни у сваком савременом друштву јер представљају кључни елемент у развоју нових извора енергије, нових материјала, нових технологија... Такође су неопходни у свим областима савремене науке и технике уопште. Заштита животне средине, савремена медицина, метеорологија, астрономија и астрофизика, савремено образовање, као и низ других области се не могу развијати без физичара. Штавише, физика, њени методи и модели данас налазе примену и у областима као на пример економија, берзанско пословање, ... Стога је потпуно јасно да је у сваком развијеном друштву, неопходно квалитетно образовање кадрова за извођење наставе физике у основним и средњим школама. Наиме, добри стручњаци овог профила треба да мотивацију за изучавање физике подигну на што већи могући ниво, код што је могуће већег броја деце, без обзира којим ће се пословима деца у својим животима бавити. Такође, не мање битно је да ови стручњаци својим високопрофесионалним радом подржавају и усмеравају децу која су показала таленат ка природним и техниким наукама а пре свега ка физици.
Стручњаци овог профила се пре свега школују да могу квалитетно изводити све облике наставе физике у основним исредњим школама. Поред тога, могу извршити низ различитих основних физичких анализа, користити различите постојеће моделе, ...
Квалитетно академски образован дипломирани професор физике има широку лепезу могућности бављења својом струком као нпр. у основним и средњим школама, домовима ученика, при владином сектору, ...
На Природно-математичком факултету се образују стручњаци из природних и математичких наука те је сасвим природно да је постојање студијског програма Професор физике потпуно у складу са основним задацима и циљевима Природно-математичког факултета Универзитета у Новом Саду.

Извори података

Сајт факултета: http://www.pmf.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.dgt.uns.ac.rs/page.php?203

мај 2014