Articles

Универзитет у Новом Саду - Технички факултет "Михајло Пупин" - Информационе технологије - ОАС - ТТ

Студијски програм - Информационе технологије

Научно поље - Техничко - технолшке науке

Научна област - Информационе технологије

Диплома/титула - Инжењер информационих технологија

Ниво студија - ОАС - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Технички факултет у Зрењанину

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.tfzr.uns.ac.rs/Content/akreditacija/Informacione%20tehnologije%20osnovne%20studije.pdf  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
Општи циљеви овог студијског програма су:
- овладавање основним информатичким принципима, методама и техникама потребним за
решавање проблема помоћу рачунара, као и за примену рачунара у различитим областима људског
деловања;
- усвајање основних знања, метода и техника о програмирању и програмским језицима,
структурираном, објектно-оријентисаном, функционалном и логичком програмирању, алгоритмима,
оперативним системима, базама података и информационим системима;
- овладавање основним математичким дисциплинама неопходним за анализу, разумевање,
решавање проблема, као и за успешну примену информатичких принципа и техника;
- надградњу основних информатичких знања напреднијим принципима и техникама из области
рачунарских наука, односно информационих технологија;
- припрема за успешну примену информационих технологја у пракси;
- припрема за даљу надградњу знања, као теоријска и практична подлога за усвајање сложенијих
садржаја из области информационих технологије – тј. за даље студирање на дипломским студијама;
- развој високог степена апстрактног, аналитичког и синтетичког, логичког мишљења и разумевање
различитих ступњева апстракције у информатичком домену;
- развијање иницијативе и способности за самостално решавање проблема помоћу рачунара
правилном употребом усвојених информатичких принципа и техника.
Циљ модула М1
Основни циљ студијског модула М1 јесте образовање инжењера информационих технологија за
самостално обављање свих послова око пројектовања и одржавања рачунарских система,
рачунарских мрежа, база података, информационих система, рада у рачунарској графици,
управљање пројектима, софтверско инжењерство, операциона истраживања, креирања
мултимедијалних апликација и коришћење интелигентних система. Избором педагошко-
психолошких и методичких предмета омогућено је да студенти добију звање Инзењер
информационих технологија - професор.
Циљ модула М2
Послови за које се студент оспособљава су од оператера на рачунару, програмера пословних
апликација, администратора и организатора база података, организатора, администратора и
пројектанта информационих система. Интегрисана знања пословне економије и информационо-
комуникационих технологија чине га компетентним и за остале сложеније послове у пословним
системима и јавном сектору. Досадашња искуства показују да се најбољи пословни резултат
постиже интеграцијом знања и вештина из пословне економије и знања и вештина у креирању,
експлоатацији и унапређењу информационо-комуникационих технологија. Концепт модула М2
обједињује знања из предузетништва, маркетинга и трговине, финансија и банкарства, са знањима
из софтверског инжењеринга, рачунарских мрежа и база података, чиме се више досадашњих улога
у предузећима спаја у једну.
Циљ модула М3
Опредељујући се за модул М3, студент је исказао свој афинитет према раду у просвети. Пролазећи
кроз психолошко - педагошко – дидактичко – методичку палету предмета, а у комбинацији са
стручним предметима из области информатике и технике, студент стиче компетенције за рад у
основним и средњим школама, на информатичким и/или техничким предметима.

Исходи
Сврха студијског програма је образовање инжењера информационих технологија који су
оспособљени за коришћење информационих технологија и за практичан рад на рачунарима у
друштву, привреди и образовању. Програм је конципиран тако да по завршетку основних
академских студија I степена студенти стичу знања и вештине за рад на инжењерским задацима у
подручју информационих технологија. Свршени студенти оспособљени су да примене стечена
знања за јасно дефинисање проблема и начина његовог решавања, извођење оцене остваривости
решења, израду документације и реализацију решења. Завршетком студија инжењери
информационих технологија су оспособљени за тимски рад и комуникацију са стручњацима из
других области. Избором одговарајућег изборног модула студијског програма, студент се већ на
основним студијама може лагано специјализовати ка специфичнијим пословним применама. Осим
основних знања из математике, електротехнике, студенти усвајају знања и умења из подручја:
програмирања, база података, информационих система, оперативних система, рачунарске графике,
комуникационих и рачунарских мрежа, интелигентних система, софтверског инжењерства,
рачунарског пројектовања, мултимедијалних система, информационо-управљачких система,
интернет алата и сервиса, рачунарског моделовања, анимације и симулације.
Осим тога, сврха студијског програма је да се стеченим образовањем омогући перманентно даље
усавршавање, односно да програм даје подлогу за даље студије у области информационих
технологија и рачунарских наука.
Генерално гледано, сврха студијског програма јесте образовање неопходних кадрова за развој
друштва базираног на знању односно информационог друштва које је већ значајно развијено у
земљама у свету. Србија је почев од 2000. године такође изложена повећаној потреби за
инжењерима информационих технологија због повећаних инвестиција и појаве страних компанија и
стандарда како у области информационих технологија тако и у другим областима које имају потребу
за информатичком подршком, односно које користе информационе технологије.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Студијски програм даје широку теоријску и практичну основу од теоретских и алгоритамских основа
информатике, до примена информационих технологија у разним областима. Опште компетенције
студената су:
1. инсталација, коришћење и одржавање персоналних рачунара,
2. коришћење одговарајућих програмских алата,
3. програмирање у процедуралном и логичком (непроцедуралном), структурираном и објектно
оријентисаном програмском окружењу,
4. разумевање принципа, израда и одржавање мањих база података,
5. дизајнирање и прорачун основних дигиталних склопова,
6. дизајнирање и одржавање Интернет презентација,
7. разумевање функционисања и примена рачунарских мрежа,
8. разумевање функционисања, инсталација и рад са оперативним системима,
9. облици и примене електронског пословања,
10. разумевање достигнућа вештачке интелигенције и коришћење експертних система,
11. разумевање и примена сигурносних мера за заштиту рачунарских система,
12. израда и примена мултимедијалних садржаја.
У зависности од модула за који се определе, студенти стичу следећа специфична знања:
1. М1
1.1. пројектовање програмских система,
1.2. рачунарско мерење и индустријски мониторинг,
1.3. инсталација, употреба и одржавање мобилних мрежа и комуникација.
2. М2
2.1. разумевање и употреба ИТ у пословним системима,
2.2. креирање и прилагођавање пословних апликација у канцеларијском пословању,
2.3. управљање информационим и информационо-комуникационим ресурсима и њихова ефикасна
експлоатација,
2.4. обједињавање знања из предузетништва, маркетинга и трговине, финансија и банкарства, са
знањима из софтверског инжењерства, рачунарских мрежа и база података.
3. М3
3.1. успешну примену општих педагошких и психолошких знања у различитим облицима наставног
рада,
3.2. утврђивање и формулисање образовних, васпитних и специфичних задатака за
информатичке/техничке предмете,
3.3. успешан избор, структурирање, обликовање, и вредновање саржаја потребних за
информатичко/техничко оспсобљавање ученика у складу са циљевима информатичких и техничких
наставних предмета.

Извори података

Сајт факултета: http://www.tfzr.uns.ac.rs/
Каталог студијског програма:http://www.tfzr.uns.ac.rs/Single/akreditacija-studijskih-programa

мај 2014