Articles

Универзитет у Новом Саду - Омладински рад у заједници - МАС - ИМТ

Студијски програм - Омладински рад у заједници

Научно поље - Интердисциплинарне, мултидисциплинарне и трансдисциплинарне науке

Научна област - ...

Диплома/титула - Мастер омладински радник у  заједници

Ниво студија - МАС - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 120

Место где се изводи студијски програм - Универзитетски центар за развој у Новом Саду

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://ucro.uns.ac.rs/docs/program_ORZ.pdf ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма
Циљеви се реализују јединственим програмом у којем се интегришу различите научне
дисциплине неопходне за реализацију васпитно-образовног процеса у савременим
условима. Циљеви студијског програма су постизање одговарајућих компетенција и
академских знања с једне стране и, с друге, њихова применa у различитим друштвеним
областима.
Специфичне практичне вештине и компетенције студената квалификују их за примену
интер и мултидисциплинарних знања у пракси, потребних за будући развој каријере,
идентификацију и решавање проблема у практичном раду са младима, неговање
професионалне и етичке одговорности, конструктивне комуникације, као и примену
савремених методолошких образаца и модерне образовне технологије.
Циљеви студијског програма укључују постизање компетенција за теоријске приступе
који служе као концептуални оквир за васпитно-образовни рад у институцијама формалног,
неформалног и информалног образовања, разумевање каузалитета и третмана различитих
друштвених и педагошких појава, критичко промишљање темељних педагошких и
друштвених проблема, као и стицање академских вештина за деловање у раду са младима,
практичну примену стечених знања, креативно и компетентно процењивање и
унапређивање педагошког рада са младима у заједници и повезаност са друштвеним
системом.
Као посебан циљ истиче се оспособљавање студената за истраживање теоријске
практичне васпитно-образовне делатности, те за научно-истраживачки рад и доживотно
образовање.
Циљеви студијског програма операционализовани су на следећи начин: упознавање
теорија о социјалном образовању и разноврсних контекста омладинског рада; препознавање
формалног, неформалног и информалног образовања у Европи; усвајање теоријских знања
и практичних вештина у раду са конфликтима; стицање знања и развој компетенција
потребних за индивидуални и групни рад са младима на личном и социјалном развоју,
самопоуздању, развијању вредности и ставова као и комуникацији и узимању активног
учешћа у заједници; упознавање студента са парадигмама одрживог развоја – интер и интра
праведности, преокрету у култури, холистичком погледу на свет; упознавање студента са
различитим аспектима феномена међуљудских односа као суштинских компоненти
омладинског рада; стицање основних знања о елементима комуникације као
мултидисциплинарног предмета; стицање напредних знања о функционисању медија из
перспективе образовних политика као и креирању образовних програма у медијима;
сагледавање могућности доприноса медија као информалног облика образовања у
доживотном учењу; пружити студентима комплетан преглед здравља и проблема са
здрављем у савременом друштву; упознавање студента са методологијом истраживања и
њихово припремање за планирање и извођење истраживања у области која је везана за
омладински рад.
Генерално, циљ студијског програма је образовање стручњака, који поред значајног
теоријског знања, може то знање да примени у реалним проблемима.

Исходи
Сврха студијског програма дипломских академских студија – мастер Омладински рад у
заједници огледа се у развоју и повезивању различитих научних дисциплина,
фундаменталних и примењених, педагошко-психолошких, дидактичко-методичких,
филозофско-социолошких, медицинских и математичко-статистичких, ради примене
интердсицплинарних знања и компетенција неопходних за рад са младима.
Наведене студије представљају вишу фазу институционалног образовног и истраживачког
система, која се утемељује на претходном формалном образовању на основним академским
студијама чија је сврха у високо професионалном овладавању битним различитим
појмовним и проблемским склоповима, решавању проблема, синергији формалног и
неформалног образовања, развоју критичког мишљења, креативности, иновативности и
преиспитивања важећих педагошко-психолошких, филозофско-социолошких, медицинских
и математичких конструката и научног сагледавања нових могућности за васпитно-
образовни рад са младима. Висок ниво и квалитет знања и развијене компетенције
квалификују студенте за научно-истраживачки и високо стручни рад уз трансфер њихових
оригиналних и иновативних идеја у практични рад са младима, као и креативно решавање
проблема васпитно-образовног рада.
Када је реч о друштвеној оправданости и потреби увођења овог студијског програма и
новог образовног профила омладински радник у заједници, потребно је истаћи следеће: у
нашој земљи велики број васпитно-образовних и других институција из области
формалног, неформалног и информалног образовања има потребу за оваквим профилом
стручњака јер је неопхопдан квалитетан и континуиран рад са младима, посебно у периоду
транзиције на просторима западног Балкана. Пораст малолетничке деликвенције и насиља у
школама, као и чињеница да млади неадекватно и неквалитеттно проводе своје слободно
време, такође упућује на закључак да је неопходно образовати стручњаке за рад са
младима.
 У фокусу дипломског програма – Омладински рад у заједници (120 ЕСПБ) је да оспособи
студенте за звање омладински радник у заједници, који ће стога постати припремљени,
обучени и у могућности да раде у свим образовним институцијама, као и у
ванинституционалним окружењима, од предшколских образовних центара до школа,
ученичких и студентских домова, као и омладинским клубовима и омладинским центрима.
Програм има за циљ да образује професионалне омладинске раднике у заједници који могу
да оспособљавају омладинске лидере и омладинске активисте. Програм обезбеђује
студентима рефлексиван, аналитички приступ раду тако да могу да раде на конструктиван
професионални начин као омладински радници у заједници.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи)
Опште способности: од студента се на завршетку студијског програма очекује да буде
компетентан да ради са младим људима и групама у заједници и друштвеним центрима,
омладинским клубовима, школама, и другим институцијама користећи знања, вештине и
ставове које је стекао у току образовања; остварује тимску комуникацију и преузме
организацијску и лидерску улогу у кооперативним облицима рада; критички промишља
темељне проблеме младих у заједници; усваја бројне социјалне вештине и аналитички и
професионално приступа примени омладинског рада; усваја теоријска знања кроз праксу и
промовише систем систем вредности базиран на директном раду са младим људима;
иницира примену образовних програма са превентивним утицајем на младе људе.
Предметно специфичне компетенције студената: Од студента се на завршетку
студијског програма очекује да буде компетентан да примењује методе и технике
социјално-педагошког рада у школи и другим институцијама; планира и одржава различите
форуме, предавања; примењује различите културне, спортске, уметничке и образовне
програме и пројекте у складу са потребама младих људи у одређеном друштвеном
окружењу, дидактички концептуализује и планира образовне програме; води веће и мање
групе кроз разне концептуализоване, развојне и циљно оријентисане пројекте; популарише
институције информалног образовања и и креира и реализује различите типове образовних
програма ван школе.

Извори података

Сајт факултета: http://www.uns.ac.rs
Каталог студијског програма:http://ucro.uns.ac.rs/studije.html

мај 2014