Articles

Универзитет у Нишу - Учитељски факултет - Образовање васпитача - ОАС - ДХ

Студијски програм - Образовање васпитача

Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке

Научна област - Педагошке и андрагошке науке

Диплома/титула - Дипломирани васпитач

Ниво студија - Основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Универзитет у Нишу, Учитељски факултет у Врању

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.ucfak.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/8_1_Program_studija.pdf   ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Студијски програм за Образовање учитеља јесу студије првог степена као основне академске студије на Учитељском факултету у Врању, Универзитета у Нишу. Оне треба да омогуће студентима оспособљавање за развој и примену научних, стручних и уметничких достигнућа, а самим тим, стицање одређених професионалних компетенција усклађених са компетенцијама које се стичу на сродним високошколским установама у свету, посебно Европи, уз уважавање културних особености наше земље и традиција у образовању учитеља.
Студијски програм је сачињен од обавезних и изборних подручја, односно предмета који су структурисани у следеће области:
• Академско - општеобразовно
• Теоријско - методолошко
• Научно, односно, уметничко - стручно и
• Стручно - апликативно
Обавеза студената је да поред обавезних студијских предмета положе и одређени број изборних предмета и натај начин остваре 60 ЕСПБ бодова по години, односно 240 ЕСПБ бодова у току четворогодишњег трајања студија.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

У одређењу специфичних способности учитеља студијски програм полази од карактеристика педагошког радника за XXI век. Студенти који су савладали студијски програм за учитеље поседоваће следеће компетенције:
Стручне компетенције: с обзиром на интердисциплинарни карактер студијског програма студент стиче темељно познавање и разумевање дисциплина свих одговарајућих струка, као и способност повезивања основних знања из различитих области и њихову примену у образовном процесу;
-Способност да врши избор круцијалних информација и буде менаџер у њиховом коришћењу;
- Способност да врши евалуацију тј. континуирано процењује свој рад.
Интерперсоналне компетенције:
- Способност да буде партнер у афективној комуникацији са децом и осталим;
- Да буде самосталан, али и спреман датимски сарађује са другима;
- Поседује сензибилитет за развојне потребе других, поштује сопствену, али и личност других;
- Поседује толерантност, демократичност и поштује и уважава различитост.
Персоналне компетенције:
-Препознаје и уважава туђе ставове и емоције;
- Поседује самопоуздање, самоконтролу и лични интегритет;
- Флексибилан у прихватању промена;
- Отворен и спреман да прихвати нове идеје, приступе и информације ;
- Има изграђену професионалну етику.
Након студија једна од могућности је занимање учитеља у основној школи или наставника у средњој школи.

Извори података

Сајт факултета: http://www.ucfak.ni.ac.rs/program.php

мај 2014.