Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке
Научна област - Педагошке и андрагошке науке
Диплома/титула - Мастер учитељ
Ниво студија - Мастер академске студије
Број ЕСПБ бодова - 60
Место где се изводи студијски програм - Универзитет у Нишу, Учитељски факултет у Врању
Линк ка списку предмета - http://www.ucfak.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/9_3_Program_studija_Ucitelji.pdf ција о модулима - Нема модула
Студијски програм се реализује у трајању од једне године, за студенте који су претходно завршили основне академске студије на студијском програму за образовање учитеља.
Дипломске академске студије имају 60 ЕСПБ бодова, јер на претходним академским студијама студенти остварују 240 ЕСПБ бодова. Наведени број ЕСПБ бодова представља и услов за упис на дипломске академске студије. Студијски програм је структуриран на основу типа предмета, каои на основу сатуса предмета. На студијском програму дипломских академских студија у првом семестру заступљени су следећи обавезни предмети: Српска национална култура у европском контексту, Компаративни приступ Методици предшколске и основно школске наставе у европском простору, Теоријски проблеми дидактике, Методологија израде научног и стручног рада и предмети изборног блока 1.
У завршном семестру дипломских академских студија заступљена је и методичка пракса са 12 часова и 6 ЕСПБ бодова. Израда дипломског рада обавезна је за све студенте.
Дипломски или завршни рад заступљен је са 12 часова и обухвата 18 ЕСПБ бодова у укупној структури дипломских академских студија. Након завршетка дипломских академских студија студент стиче академски назив дипломирани учитељ - мастер.
Савладавањем студијског програма дипломских академских студија за образовање учитеља студент развија личне и професионалне компетенција учитељски позив и савременим друштвеним и образовним условима. На основу тога, дипломирани учитељ је оспособљен:
- За самостално стицање и проширивање знања, као и за њихову критичку анализу и систематизацију у контексту постојећих знања и непосредне васпитно - образовне праксе;
- за компарирање сопственог практичног искуства и теоријских педагошких и дидактичко - методичких знања у односу на европски образовни простор;
- за стваралачку и иновативну примену стечених интегрисаних знања у току студија;
- за самостално и тимско истраживање васпитно – образовне праксе уз примену одговарајуће процедуре научно - истраживачког рада;
- да на основу познавања сопствене васпитно - образовне праксе, као и савремених достигнућа из релевантних научних дисциплина ефикасно планира и организује и координира васпитно - образовни рад.
- да на основу познавања савремених образовних стандарда и методологије истраживања, објективно , педагошки и дидактичко - методички, евалуира сопствени васпитно - образовни рад;
- за активно учешће у различитим облицима даљег стручног и научног усавршавања;
- за толерантан однос према другимпојединцима, народима и културама; да на основу знања иразумевањасрпског, европског и светског културног простора.
Наведене компетенције, дипломиране учитеље чине оспособљеним да активно и професионално преузму одговорност за ефикасно функционисањеобразовног система у нашој земљи, развој људскихресурса и тиме допринесу укупном развоју наше земље.
Сајт факултета:
http://www.ucfak.ni.ac.rs/program.php
мај 2014.