Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке
Научна област - Педагошке и андрагошке науке
Диплома/титула - Дипломирани учитељ
Ниво студија - Основне академске студије
Број ЕСПБ бодова - 60
Место где се изводи студијски програм - Ниш,Универзитет у Нишу, Учитељски факултет у Врању
Линк ка списку предмета - http://www.ucfak.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/9_3_Program_studija_Ucitelji.pdf ција о модулима - Нема модула
Студијски програм за Образовање дипломираних васпитача су студије другог нивоа организоване као дипломске академске студије на Учитељском факултету у Врању, Универзитета у Нишу. Оне треба да омогуће студентима оспособљавање за развој и примену научних, стручних и уметничких достигнућа, а самим тим и стицање одређених професионалних
компетенција усклађених са компетенцијама које савремено друштво намеће будућим васпитачима у предшколским установама данас како би успешно одговорили постављеним
захтевима. Академски назив који студент стиче успешним савладавањем овог студијског програма је дипломирани васпитач - Мастер.
Постојала је реална потреба за концепцијом новог наставног програма другог нивоа студија који је предлажен како би будући дипломирани васпитачи могли успешно да
одговоре захтевима времена које долази и испуне очекивањародитеља, а пре свега, потребе и интересовања деце садашњости и будућности. У информатичкој ери, ери енормног
увећавања прогресивних сазнања у свим областима живота и рада несхватљиво једа васпитачиостану на досадашњем нивоуобразовања. Како би удовољили реалним потребама
савременог друштва у транзицији морају и они сами да напредују, усавршавајусебе, мењају и образују како би ишли у корак са тим. Управо дипломске академске студије за
васпитаче су гаранција која обезбеђује будућим дипломираним васпитачима - Мастерима сигурно сналажење у времену које долази.
Дипломирани васпитач је оспособљен за самостално стицање знања и дубље разумевање битних концепата у ширем домену дидактичко - методичких наука;
оспособљен је да компетентно и рационално планира, креира и успешно реализује непосредне васпитне активности у предшколској установи; самостално и у тиму планира и
организује методичка истраживања, уопштава резултат и унапређује васпитно - образовни рад предшколске установе у којој ради у складу са развојем и напретком друштва;
критички прати и примењује иновације у области дидактичке и методичке науке и успешно их примењује у решавању проблемаваспитно - образовног процеса деце предшколског
узраста; оспособљен је за успешно коришћење савремених информационих технологија у процесу васпитања и образовања будућих генерација које васпитава и свом личном
усавршавању; успоставља успешну сарадњу и комуникацију са окружењему комесе предшколска установа налази и успоставља сарадњу са родитељима у циљу подизања њихове
информисаности и културе васпитања деце.
Сајт факултета: http://www.ucfak.ni.ac.rs/program.php?sp=2
Каталог студијског програма:...