Articles

Универзитет у Нишу - Филозофски факултет - Педагогија - ОАС - ДХ

Студијски програм - Педагогија

Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке

Научна област - Педагошке и андрагошке науке

Диплома/титула - Дипломирани педагог

Ниво студија - Основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Ниш, Универзитет у Нишу, Филозофски факултет

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.filfak.ni.ac.rs/preuzimanje/nastavni-planovi-i-literatura/master-akademske-studije/sociologija.html  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА:
Циљ основних студија педагогије јесте постизање компетенција и академских вештина:

овладавања основним педагошким знањима, принципима и законитостима;

анализирања и процењивања ефеката примењиваних поступака, облика и метода, уведених иновација, за сагледавање њихових позитивних страна и недостатака самосталног практичног рада у свим врстама васпитно-образовних установа у својству стручног сарадника;
самосталног и стваралачког истраживања васпитно-образовних проблема;
планирања, анализирања и унапређивања васпитно-образовног процеса.
По завршетку основних студија очекује се да дипломирани студент педагогије научи, евалуира и демонстрира разумевање и буде у стању да:
1. објасни основне чињенице, именује и саопшти принципе и законитости васпитно-образовног процеса;
2. наведе и опише сложеност образовне установе као дела система васпитања, разликује врсте улога, утврди сложеност и међузависност социјалних интеракција у њој;
3. конструише и даје квалификоване предлоге за побољшање рада наставника и других актера у школи/предшколској установи и установама социјалне заштите, на начин који је прихватљив за њих;
4. критички промишља релевантне проблеме у васпитању и образовању, идентификује проблеме чије решавање превазилази његове професионалне компетенције, процени и организује решавање проблема од стране одговарајућих институција или професионалаца;
5. компетентно прати, дизајнира, евалуира и унапређује сопствени рад и ради на сопственом професионалном усавршавању узимајући у обзир најновија научна и стручна достигнућа;
6. осмисли, испланира, процени, измери параметре неопходне за реализацију самосталног практичног рада у свим врстама образовних установа (предшколске установе, основне и средње школе, специјалне школе, установе за образовање одраслих, посебно профилисане образовне институције) у својству школског/предшколског педагога, односно да креативно и стваралачки трага за решењима у васпитној стварности;
7. прецизно конципира, анализира и упоређује налазе својих и других истраживања, компетентно их демонстрира и активно
примењује у свом рад.
ИСХОД ПРОЦЕСА УЧЕЊА:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
 разумевања, анализирања, примене и евалуације најзначајнијих педагошких сазнања и идеја;
 познавања и разумевања принципа и законитости васпитно-образовног процеса;
 учествовања у тимском раду и другим кооперативним облицима рада;
 критичког промишљања релевантних проблема у васпитању и образовању;
 подстицања, развијања и унапређивања квалитетне интеракције између учесника васпитно-образовног процеса;
 показивања сензибилности за етичке и интеркултуралне проблеме;
 учествовања у стручним дискусијама које се тичу унапређивања струке;
 прецизно конципирање налаза својих и других истраживања и компетентног презентовања утврђених резултата;
 активног и одговорног односа према сопственом професионалном развоју у смислу укључивања у процес континуираног образовања и самообразовања;
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
 темељног познавања и разумевања основних поставки педагошких дисциплина;
 разумевања сложености образовне установе као дела система васпитања, врста улога, комплексност и међузависност социјалних интеракција у њој;
 креирања квалификованих предлога за побољшање рада наставника и других актера васпитно-образовних процеса;
 идентификовања проблема чије решавање превазилази његове професионалне компетенције и упућивање на одговарајуће институције или професионалце;
 праћења, евалуације и унапређивања сопственог рада и професионално усавршавање у складу са најновијим научним и стручним достигнућима;
 примене стечених знања у непосредној васпитно-образовној пракси и решавања конкретних проблема употребом релевантних педагошко-дидактичко-методичких поступака;
 креативног и стваралачког трагање за иновацијама и њихова непосредна примена у педагошкој стварности употребом савремених информационих технологија;
 интердисциплинарног приступања проблемима васпитања и образовања.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Дипломци педагогије поседују знања везана за правилно васпитање, одгој и образовање деце. Такође, они поседују знање потребно за препознавање проблема код деце и њихово адекватно решавање. Са друге стране, они су оспособљени и за давање стучних предлога о побољшању рада наставника, као учесника у образовном процесу деце.
Након студија нека од могућих занмања су:
Школски педагог у основним и средњим школама;
Разне позиције у Министарству просвете, науке и технолошког развоја и његовим секторима.

Извори података

Сајт факултета: www.filfak.ni.ac.rs
Каталог студијског програма:...

мај 2014.