Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке
Научна област - Специјална едукација и рехабилитација
Диплома/титула - ДИПЛОМИРАНИ ДЕФЕКТОЛОГ-МАСТЕР
Ниво студија - мастер академске студије
Број ЕСПБ бодова - 60
Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
Линк ка списку предмета - http://www.fasper.bg.ac.rs/st_master.html ција о модулима - Нема модула
Циљеви студијског програма мастер студија Логопедија су усмерени ка подизању нивоа стицања додатних академских знања везаних за области поремећаја говора, језика и комуникације, у складу са међународним стандардима.
Развој логопедске научне мисли кроз истраживање и образовање логопеда треба да омогући да надограде и продубе своја знања кроз мастер студије, што ће им омогућити да се још квалитетније баве детекцијом, превенцијом, дијагностиком, хабилитацијом, рехабилитацијом особа са поремећајима комуникације, као и да наставе унапређење стандарда у специјалној едукацији и рехабилитацији. Крајњи циљ је стварање нових путева за развој младих квалитетних стручњака у области логопедије.
Опис исхода учења
Дипломирани дефектолог - мастер, оспособљен је за:
- утврђивање специфичних потреба особа са поремећајима комуникације, рад на раној детекцији, рад у здравственим установама у којима се обавља дијагностика и рехабилитација особа са говорним и језичким поремећајима;
- подизање нивоа рада у предшколским установама, у основним школама, у посебним установама за образовање, васпитање и рехабилитацију особа са ометеношћу, у струковним организацијама, учествовање у одговарајућим научним и стручним пројектима и програмима у области логопедије;
- оспособљенoст за самостални рад са вишеструко ометеном децом, са децом са развојним поремећајима школских вештина, за конципирање савремених информационих програма у раду са овом популацијом.
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената
Програм мастер студија Логопедија надограђује знања из области логопедије и то тако што:
1. припрема стручњаке за самостални рад у областима превенције, детекције, дијагностике, хабилитације и рехабилитације, као и за бављење научно истраживачким радом;
2. припрема стручњаке за поштовање и унапређење начела рада са особама са поремећајима комуникације,
3. унапређује процесе детекције и третмана, обликује савремене приступе и методе рехабилитације, пружа подршку и унапређује квалитет живота особа са хроничним облицима говорних и језичких поремећаја.
3. припрема стручњаке да самостално пруже додатну помоћ вишеструко ометеној деци са поремећајима у комуникацији, прате и користе обавезну и додатну домаћу и инострану литературу, састављају и израђују адекватну документацију за клинички логопедски рад.
Сајт факултета: http://www.fasper.bg.ac.rs
Каталог студијског програма: http://www.bg.ac.rs/files/sr/studije/katalozi/Univerzitet-u-Beogradu-Katalog-osnovnih-i-integrisanih-studijskih-programa.pdf
мај 2014.