Универзитет у Београду - Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију - Превенција и третман поремећаја понашања - МАС - ДХ

Студијски програм - Превенција и третман поремећаја понашања

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - Специјална едукација и рехабилитација

Диплома/титула - ДИПЛОМИРАНИ ДЕФЕКТОЛОГ-МАСТЕР

Ниво студија - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.fasper.bg.ac.rs/st_master.html  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Сврха студијског програма Дипломсиих академских студија Превенција и третман поремећаја понашања је упознавање студената са:
- Општим принципима и специфичностима саветодавног рада са малолетним преступницима;
- Историјским развојем, модалитетима и савременим приступима у креирању и спровођењу програма превенције и ране интервенције поремећаја понашања и различитих видова криминалитета;
- Савременим приступима корективним методама у пенолошкој пракси;
- Методолошким моделима и применом метода превенције наркоманије и третмана наркомана;
- Кривичноправним, психолошким, криминолошким, педагошким и социолошким сазнањима, неопходним за разумевање формалне и неформалне социјалне контроле и превенције криминала и других поремећаја понашања;
- Основним приступима и методама изучавања и анализе феномена поремећаја у понашању, етиолошким, феноменолошким и виктимолошким аспектима те појаве у системима заштите младих са поремећајима понашања;
- Особеностима мултидисциплинарног приступа у индивидуалном и групном раду на процени и третману особа са поремећајима понашања

Циљеви студијског програма Дипломских академских студија Превенција и третман поремећаја понашања су:
- Усвајање знања о могућностима примене саветодавног рада са малолетним делинквентима и ефектима њихове примене;
- Овладавање знањима и вештинама у областима корективног рада и ефектима примене метода индивидуалног, групног и фронталног рада са осуђеним лицима у пеналним установама;
- Стицање знања и вештина неопходних за реализацију процене потенцијала и потреба за применом третмана особа са корисницима психоактивних супстанци;
- Овладавање знањима и вештинама у домену планирања и програмирања превентивних и васпитно-корективних активности у циљу редукције феномена поремећаја понашања и криминалитета;
- Стицање знања и вештина неопходних за сагледавање и извођење различитих облика формалне и неформалне социјалне контроле и програма превенције и васпитно-корективног рада са особама које испољавају различите облике поремећаја понашања, као и младих и одраслих у сукобу са законом;
- Овладавање знањима и вештинама у области аналитичког рада у систему заштите младих са поремећајем понашања;
- Стицање спецификованих знања и вештина у области директивног и недирективног саветовања особа са поремећајима понашања и њиховоих породица;
- Развој и усавршавање професионалних вештина неопходних за рад у тиму, индивидуалном и групном раду са младима и одраслима у сукобу са законом;
- Развијање социјално-педагошких способности и вештина деловања у локалној заједници и ширем друштвеном окружењу;
- Оспособљавање и усавршавање студената за употребу информационо-комуникационих технологија у стицању и примени знања;
- Оспособљавање и мотивисање студената за континуирано стручно усавршавање и интердисциплинарну размену знања и вештина.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената
Професионалне компетенције дипломираних дефектолога-специјалних педагога за превенцију и третман поремећаја понашања, садрже професионална знања, вештине и личне потенцијале.

Професионална знања односе се на стручна и научна сазнања из области специјално педагошког рада у породици, школи и локалној заједници, области корективног рада у пенолошкој пракси, области превенције наркоманије и третмана наркомана, области формалне и неформалне социјалне контроле и превенције криминала и других поремећаја понашања, области аналитичког рада у систему заштите младих са поремећајима понашања, области индивидуалног и групног рада са младима и одраслима са поремећајима понашања, као и остала знања која јачају професионалне облике понашања и олакшавају процес доношења одлука током самосталног и тимског рада на предметним проблемима.

Компетенције дипломираних дефектолога-специјалних педагога за превенцију и третман поремећаја понашања се могу поделити на следеће целине: способност прикладне стручне интервенције; способност планирања, организовања и реализације васпитно-корективног деловања, способност за сараднички дијалог и тимски рад са стручњацима различитог профила; успостављање професионалног односа према различитим категоријама особа са поремећајима у понашању; висок степен развијености социјалних, организационих и вештина комуникације; способност деловања у заједници; способност личног и професионалног развоја и способности произашле из професионалне праксе.

Дипломирани дефектолог-специјални педагог за превенцију и третман поремећаја понашања оспособљен је за рад на превенцији различитих облика социјалних девијација, детекцији, процени, процесуирању, третирању и накнадном старању за све категорије особа са поремећајима у понашању, посебно младих у сукобу са законом и зависника од психоактивних супстанција, за саветодавни рад са малолетним преступницима, за планирање и реализацију програма превенције, за примену корективних метода у пенолошкој пракси, за планирање превенције и реализацију програма третмана наркомана, за сагледавање, планирање и реализацију различитих облика формалне и неформалне социјалне контроле и превенције криминала и других поремећаја понашања, за аналитички рад у систему заштите младих са поремећајима понашања, као и индувидуални и групни рад у третману особа са поремећајем понашања. Циљ професионалног деловања је интеграција, компензација, едукација, ресоцијализација – рехабилитација, као и социјална контрола научно-стручна анализа феномена поремећаја понашања и криминала.

Подручја рада дипломираних дефектолога-специјалних педагога за превенцију и третман поремећаја понашања су проблеми деце, омладине и одраслих са поремећајима у понашању и њихово окружење. Њихово деловање је превасходно педагошки усмерено и задржава се на манифестним и когнитивним аспектима и њиховим социјалним одредницама. Посебно је наглашена фокусираност ка превенцији делинквенције, криминала и болести зависности, као и усмереност ка праћењу, проучавању, планирању и програмирању, координацији, реализацији и евалуацији предузетих акција на нивоу појединца, група и друштвених заједница и интердисциплинарној размени научно-стручних сазнања.

Извори података

Сајт факултета: http://www.fasper.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма: http://www.bg.ac.rs/files/sr/studije/katalozi/Univerzitet-u-Beogradu-Katalog-osnovnih-i-integrisanih-studijskih-programa.pdf

 мај 2014.


 vodic-kroz-diplome