Универзитет у Београду - Филозофски факултет - Образовање наставника предметне наставе - МАС1 - ДХ

Студијски програм - Образовање наставника предметне наставе

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - 

Диплома/титула - МАСТЕР ПРОФЕСОР ПРЕДМЕТНЕ НАСТАВЕ

Ниво студија - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Филозофски факултет

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.f.bg.ac.rs/sr-lat/master_obrazovanje_nastavnika/program_studija  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Основна сврха студијског мастер програма за образовање наставника предметне наставе је оспособљавање студената за самостално обављање посла наставника одговарајућих наставних предмета (или групе предмета) у основним и средњим школама. Једино компетентни наставници могу да допринесу побољшању положаја наставника, школе и образовања у друштву, као и квалитетном образовању нових генерација, што представља дугорочну сврху овог програма.

Из перспективе система образовања, сврха развијања овог мастер програма је обезбеђивање образовања наставника предметне наставе које ће:

- произилазити из савремених научних сазнања о професији наставник (в. Теоријско-концепцијске основе програма),

- уважавати постојећи контекст образовања предметних наставника у Србији и потребе које из њега проистичу (резултати истраживања о образовању наставника предметне наставе у Србији)

- бити у складу са законском регулативом (према Закону о основама система образовања и васпитања неопходан је мастер ниво образовања и минимум 36 ЕСПБ педагошко-психолошко-методичког образовања за професију наставник, према документу Стандарди компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја захтевају се различите компетенције наставника које се односе на предметну област и методику наставе предмета, поучавање и учење, подршку развоју личности ученика и комуникацију и сарадњу),

- бити у складу са савременим програмима образовања наставника у међународном контексту и захтевима који се пред образовање наставника постављају у релевантним међународним документима (Green Paper on teacher Education in Europe; Common European Principles for Teacher Competences and Qualifications; European teacher education policy; Quality Assurance in Teacher Education in Europe; Key topics in education in Europe; Official Journal of the European Union – Council Conclusions, Proposal for a Recommendation of the European parllament and of the Conucil on the key competencies off lifelong learning, Commission of the European Communiteies, препоруке Сталне конференције Министара образовања Савета Европе, препоруке Европске Уније за образовање и обуку 2010, 2020, Препоруке УНЕСКО-а и Комитета УН за права детета итд.).

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Општи циљ програма је да, у контексту знања из области из којих се реализује настава одређеног предмета, студенти развијају компетенције које су неопходне за самостални рад наставника, односно да сви студенти стекну основна знања, вештине и способности значајне за посао наставника кроз обавезни део педагошко–психолошко–методичког образовања и праксу у школи, као и виши ниво неких наставничких компетенција, зависно од тога које изборне предмете буду бирали. Компетенције које се развијају овим програмом представљају основу за: критичко преиспитивање сопственог рада, теорије и праксе образовања и за активно управљање сопственим континуираним професионалним развојем.

Компетенције:

- разликовање професионалног идентитета наставника од идентитета уже струке,

- разумевање улога наставника у школи и развијање спремности да се развијају компетенције које су потребне наставнику да би остваривао своје улоге,

- разумевање основних педагошких, психолошких и методичких сазнања и оспособљавање за њихово критичко промишљање у контексту образовне праксе,

- оспособљеност за планирање образовног рада у коме се уважавају: индивидуалне и групне одлике ученика, специфичности наставног предмета и наставног програма, одлике контекста школе и шире друштвене средине, општи циљеви савременог образовања и вредности савремене цивилизације (једнаке шансе и квалитетно образовање за све, интеркултурално разумевање, активно грађанство),

- оспособљеност за адекватно одговарање на реакције ученика и промене у контексту при реализацији васпитно-образовног рада,

- осетљивост за препознавање проблема у васпитно-образовном раду, њихово разумевање и осмишљавање начина њиховог решавања,

- оспособљеност за примену савремених технологија као вида подршке школском учењу,

- оспособљеност за истраживање и евалуацију образовних активности и развијање спремности за критичко промишљање, самовредновање и унапређивање сопственог рада и рада школе,

- оспособљеност за конструктивну комуникацију, сараднички рад и међусобну подршку у релацији са ученицима, родитељима, колегама и локалном средином, и

- развијање професионалног идентитета наставника као професије која подразумева континуирани професионални развој.

Осим за рад у основним и средњим школама, овај програм образује стручњаке који могу радити у другим институционалним и ванинституционалним облицима образовања.

Извори података

Сајт факултета: http://www.f.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма: http://www.f.bg.ac.rs/sr-lat/master_obrazovanje_nastavnika/program_studija