Универзитет у Београду - Филозофски факултет - Педагогија - ОАС - ДХ

Студијски програм - Педагогија

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - Педагошке и андрагошке науке

Диплома/титула - ДИПЛОМИРАНИ ПЕДАГОГ

Ниво студија - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Филозофски факултет

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета  ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви основних академских студија педагогије jeсу:
• оспособљавање за разумевање феномена васпитања и образовања у светлу раних идеја, класичних и савремених педагошких теорија и концепција;
• оспособљавање за разумевање културе детињства и услова одрастања деце и младих у савременом друштвеном и културном контексту;
• развијање осетљивости за разумевање детињства и младости као продуката културе и позитивних ставова према улози младих у њеном трансформисању;
• упознавање са становиштима педагошке науке о битним питањима теорије и праксе васпитања и образовања;
• овладавање педагошким појмовима и чињеницама, познавање принципа и законитости васпитно-образовног процеса;
• оспособљавање за разумевање специфичности васпитно-образовног процеса у целини и на појединим институционалним нивоима (предшколско, основно, средње и високо), у породици и различитим облицима неформалног образовања;
• упознавање развоја, организације и начина функционисања институционалног васпитања и образовања;
• упознавање са актуелним тенденцијама развоја васпитно-образовних институцијаи образовног система у нашој средини и европским земљама;
• оспособљавање за истраживачки рад у различитим областима васпитно-образовне праксе и за коришћење резултата педагошких истраживања и истраживања из других научних области у разумевању и мењању праксе;
• стицање знања, развијање осетљивости и професионалних ставова неопходних за разумевање односа између права на развој и образовање, нормативно-правне регулативе и реалних образовних перспектива;
• оспособљавање за сарадњу са практичарима у планирању, програмирању, организацији, реализацији и евалуацији различитих облика васпитно-образовног рада;
• развијање професионалног приступа у успостављању и реализацији односа са различитим актерима и у различитим подручјима педагошког рада;
• развијање критичког мишљења и креативних способности, као и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за обављање разноврсних послова у различитим по-дручјима рада педагога;
• развијање академских и професионалних вештина студената неопходних за студирање.

По завршетку основних академских студија педагог треба да:
• познаје достигнућа и становишта педагошке науке о битним питањима васпитања и образовања, да овлада чињеницама и појмовима из ове области, да познаје принципе и законитости васпитно-образовног процеса;
• разуме педагошке идеје, теорије и концепције, смисао и суштину васпитања, специфичности васпитно-образовног процеса у целини и на појединим нивоима (рано васпитање, основно и даље опште и стручно образовање), у породици,формалном и неформалном систему, као и шири контекст у којем се одвија;
• уме да примени стечена знања у своме професионалном педагошком раду, тако што:
(а) може да даје квалификоване предлоге и идеје (на основу теоријских и практичних знања која је стекао, сопственог искуства и резултата сопствених и других истраживања) за решавање проблема и отклањање препрека које ометају остваривање циљева васпитања и образовања;
(б) свестрано анализира и процењује ефекте примењиваних поступака, облика и метода васпитно-образовног рада, извршених промена, уведених иновација и сагледава њихове позитивне стране и
недостатке;

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Компетенције: По завршетку основних академских студија дипломирани педагог стиче следеће опште способности: разуме, анализира и процењује педагошка сазнања и идеје; примењује стечена знања у пракси и успешно решава, уз употребу релевантних поступака, конкретне проблеме у својој струци; познаје врсту, организацију, методе и технике истраживања у области васпитања и образовања, уме да примени истраживачке инструменте, прикупи релевантне податке, обради их, анализира, изведе одговарајуће закључке, да резултате саопшти стручној јавности и примени их у васпитној-образовној пракси; разуме и прихвата основна начела професионалне комуникације; има активан и одговоран однос према сопственом професионалном развоју.

По завршетку основних академских студија дипломирани педагог стиче следеће предметно-специфичне способности: разуме и влада основним педагошким појмовима; познаје и разуме развој педагошких идеја и доводи у везу са савременим токовима у образовању; познаје основна начела израде програма васпитно-образовног рада; има професионалан приступ послу и пружа помоћ и подршку наставницима у унапређивању наставе (примени савремених наставних метода и облика рада, поступака праћења и оцењивања рада ученика и коришћења нових информациних технологија); интердисциплинарно приступа проблемима васпитања и образовања; користи педагошка знања, професионалне вештине и способности у решавању конкретних стручних проблема; користи стручну литературу, прати и примењује иновације у области васпитања и образовања уз употребу савремене информационе технологије.

Извори података

Сајт факултета: http://www.f.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма: http://www.bg.ac.rs/files/sr/studije/katalozi/Univerzitet-u-Beogradu-Katalog-osnovnih-i-integrisanih-studijskih-programa.pdf