Универзитет у Београду - Филозофски факултет - Психологија - МАС - ДХ

Студијски програм - Психологија

Научно поље - Друштвено - хуманистичке науке

Научна област - Психолошке науке

Диплома/титула - МАСТЕР ПСИХОЛОГ

Ниво студија - мастер академске студије

Број ЕСПБ бодова - 60

Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Филозофски факултет

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета ција о модулима - Нема модула

Модули:

- Истраживачки
- Психологија образовања
- Психологија рада
- Клиничка психологија


Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Мастер академске студије психологије намењене су развијању општих и специфичних теоријских и методолошких знања и вештина потребних за самостално обављање психолошких послова и оспособљавање за научно-истраживачки рад у области фундаменталне и примењене психологије.

Посебни циљеви мастер академских студија психологије су следећи: овладавање системом теоријских и методолошких знања психологије и сродних дисциплина; упознавање са различитим психолошким теоријским приступима и теоријама, њиховим јаким и слабим странама и њиховом практичном применљивошћу у различитим подручјима; оспособљавање за критичко преиспитивање постојећих психолошких научних знања, теорија и метода; оспособљавање за разумевање филозофско-епистемолошких основа савремених психолошких теорија и концепција; оспособљавање за критичко испитивање савремених практичних програма у различитим областима примењене психологије, као и за спровођење и евалуацију програма; упознавање са савременим методама психологије и техникама обраде података, условима њихове примене и њиховим ограничењима; оспособљавање за препознавање, дефинисање и решавање практичних проблема на радним местима психолога; оспособљавање за пружање неопходне психолошке помоћи у границама стечених стручних квалификација; оспособљавање за конструктивну комуникацију са сарадницима других струка у различитим радним организацијама, за подршку и сарадњу у решавању заједничких проблема; развијање осетљивости за препознавање психолошких проблема људи на местима где психолог ради, за обзирно и конструктивно опхођење са сарадницима, клијентима и другима; оспособљавање за анализу психолошки релевантне проблематике у срединама где психолог ради, као и за предлагање адекватних решења и оспособљавање за научно-истраживачки рад.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Савладавањем програма студент ће бити способан да: анализира и критички преиспитује претпоставке и теоријске, методолошке и практичне импликације различитих теоријских система и модела; идентификује и евалуира опште обрасце у психолошком функционисању, доживљавању и понашању; самостално уочава и дефинише проблеме, генерише хипотезе, дизајнира и изоводи емпиријска истраживања и анализира податке користећи квантитативне и квалитативне методе; конципира и саопштава налазе истраживања у усменој и писаној форми; планира и спроводи психолошке интервенције у различитим областима примењене психологије; успостави конструктивну комуникацију са сарадницима и корисницима психолошких услуга; покаже осетљивост за етичке дилеме и проналази решења у складу са Законом и етичким кодексом струке. Предметно специфичне компетенције: Савладавањем програма студент ће бити способан да: самостално обавља клиничку процену, саветовање, превенцију и истраживања (Клиничка психологија); идентификује и истражује проблеме и предлаже решења у вези са радним процесима, кадровима, организацијом и потрошачким понашањем (Психологија рада); идентификује проблеме, предлаже решења и помаже корисницима образовног процеса (Психологија образовања); самостално води истраживачке и аналитичке пројекте.

Извори података

Сајт факултета: http://www.f.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма