Универзитет у Београду - Хемијски факултет - Професор хемије - ОАС - ПМ

Студијски програм - Професор хемије

Научно поље - Природно - математичке науке

Научна област - ХЕМИЈСКЕ НАУКЕ

Диплома/титула - ПРОФЕСОР ХЕМИЈЕ

Ниво студија - основне академске студије

Број ЕСПБ бодова - 240

Место где се изводи студијски програм - Београд, Универзитет у Београду - Хемијски факултет

Информације о садржају студијског програма

Линк ка списку предмета - http://www.chem.bg.ac.rs/studije/3-sr.html

ција о модулима - Нема модула

Опис студијског програма - Информације које ближе одређују квалификације за коју се диплома издаје

Циљеви студијског програма Професор хемије:

• Формирање знања из области опште хемије, неорганске хемије, аналитичке хемије, физичке хемије, органске хемије, примењене хемије, биохемије, као основе за планирање и обраду садржаја наведених области у настави хемије у основној школи и средњим школама;
• Формирање вештине експерименталног рада у лабораторији и способности планирања огледа, постављања и извођења огледа;
• Формирање знања из психологије о узрастним карактеристикама ученика, како се деца развијају и уче и како се наставом обезбеђује развој ученика, и из педагогије о захтевима које треба да задовољи организовање, релизација и праћење и процењивање ефеката образовања;
• Оспособљавање за организовање и извођење часа према задатим циљевима и на задатом садржају, као и за критички процену сопствене праксе и предузимање активности за унапређивање процеса наставе/учења хемије;
• Разумевање педагошке улоге праћења и процењивања ученичких постигнућа, оспособљавање за избор одговарајућег начина за праћење и вредновање ученичких постигнућа, за припрему инструмената (тестова) за проверавање ученичких постигнућа и за организовање и извођење проверавања.

Очекивани исходи

Исходи савладавања студијског програма су следећи:

• Способност примене знања опште хемије, неорганске хемије, аналитичке хемије, физичке хемије, органске хемије, примењене хемије и биохемије у процесу планирања, организовања и извођења наставе хемије;
• Способност примене процедуралних знања и експерименталних вештина за избор, поставку и извођење демонстрационих огледа, као и за избор огледа за самостални лабораторијски рад ученика и организовање њихових радних места;
• Способност дефинисања циљева часа, способност избора садржаја и метода наставе/учења хемије према постављеним циљевима;
• Способност да се кроз интеракцију омогући ученицима да формирају потребна знања, способности, вештине и ставове;
• Способност опремања простора у коме се реализује настава (хемијски кабинет, лабораторија);
• Способност реализовања наставе примерено узрасту ученика и њиховом предзнању;
• Способност да се оствари добра комуникација са ученицима и подстиче добра сарадња међу ученицима;
• Способност обезбеђивање услова да ученици кроз наставу хемије развијају аналитичко, критичко и продуктивно мишљење и да развијају способности решавања проблема;
• Способност мотивисања ученика за учење хемије;
• Способност праћења и процењивања ученичких постигнућа одговарајућим методама;
• Способност критичког праћења сопствене праксе и предузимања активности којима се она може унапредити;
• Способност да се комуницира са родитељима, колегама и локалном заједницом да би се обезбедила што шира подршка за учење ученика.

Подаци о намени стеченог звања - Информације о академским и професионалним могућностима које пружа квалификација

Студијским  програмом Професор хемије студенти се припремају за савремено извођење наставе хемије у школи. Кроз основне академске студије оспособљавају се за реализацију свих програма хемије као опште образовног предмета, као и посебних програма хемије у средњим стручним школама. Они се припремају за преузимање и реализацију свих улога неопходних за успешну наставу хемије која се огледа у применљивим и трајним ученичким знањима и вештинама и правилним ставовима.

Извори података

Сајт факултета: http://www.chem.bg.ac.rs/
Каталог студијског програма: http://www.bg.ac.rs/files/sr/studije/katalozi/Univerzitet-u-Beogradu-Katalog-osnovnih-i-integrisanih-studijskih-programa.pdf